Boot USB Drive

Status
Niet open voor verdere reacties.

jesse james 008

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2007
Hallo,

ik heb een AWARD MODULAR Bios v 4.51PG
er staat ook n0g: W6163MJ eb V3.3111199

Ik wil graag booten van een USB pendrive (voor Pendrivelinux). Weet iemand hoe ik dat voor elkaar krijgt (hij kan het op dit moment NIET ). zou ik D.M.V een bios flash dit kunnen regelen? En wat is dan de nieuwste versie (heb van alles geprobeert kan het niet uitvogelen)

Heeeeel erg bedankt!

Jesse

Als je Bios het opstarten vanaf USB ondersteund, zou je dat in "Boot" of "Boot Sequence" kunnen vinden.

Ben bang dat een Bios flash (update) niet zal helpen. Of het zou echt duidelijk in de "Read me" van de update moeten staan.

Tijdens het opstarten wordt je Bios versie aangegeven. Op de site van je moderbord fabrikant kun je kijken welke de laatste versie is. Ik raad je niet aan om een update uit te voere, als alles verder goed werkt. Er zit namelijk een risico aan een Bios flash.

Tijdens het opstarten wordt je Bios versie aangegeven. Op de site van je moderbord fabrikant kun je kijken welke de laatste versie is. Ik raad je niet aan om een update uit te voere, als alles verder goed werkt. Er zit namelijk een risico aan een Bios flash.

Dat weet ik, weet jij nog een andere manier om een USB boot aan de praat te krijgen?:confused:

Nee, want je Bios regelt de opstartvolgorde.

niet dat ik weet, maar zou misschien met een batch bestand kunnen.

Laatst bewerkt:
Dat weet ik, weet jij nog een andere manier om een USB boot aan de praat te krijgen?:confused:

als het goed

is moet je in de bios v an usb booten die optie zie er bij veel motherboards op je kan ook broberen het program te downloaden eBboostr '? daar kan je met met usb op laten starten
ik heb het van horen zeggen dus onder kan je dus geen zekerheid geven .

august2

Je kan een floppy maken met daarop een linux kernel en een initrd image die vervolgens je usb pen drive mounten als root. Maar daar ben je wel ff mee bezig en dat is niet heel makkelijk. Het probleem is dat de normale linux kernel al snel te groot is voor een floppy en dus dat je zelf een minimale linux kernel moet gaan compileren.

Je kan een floppy maken met daarop een linux kernel en een initrd image die vervolgens je usb pen drive mounten als root. Maar daar ben je wel ff mee bezig en dat is niet heel makkelijk. Het probleem is dat de normale linux kernel al snel te groot is voor een floppy en dus dat je zelf een minimale linux kernel moet gaan compileren.

hallo!
dat je een linux kernel kan maken enz. weet ik maar dat kan ik allemaal niet :(. maar dat eBboostr kan ik niet vinden is bet mischien fout gespeld?

Mvg,

eBoostr

sorry je hebt gelijk en b teveel neer gezet . dus eBoostr ,bij google invullen ,en dat zie je het ,en voor vista is dat readyBoost . ik hoop dat lukt ,ik hoor of zie het wel

august2

sorry je hebt gelijk en b teveel neer gezet . dus eBoostr ,bij google invullen ,en dat zie je het ,en voor vista is dat readyBoost . ik hoop dat lukt ,ik hoor of zie het wel

ready boost is voor het versnellen van je PC door middel van eeen USB stick heeft niks met USB booten te maken!

august2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan