Boot USB maken zonder gebruik van floppy disk

Status
Niet open voor verdere reacties.

xavi2009

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jun 2009
Hi allemaal,

Vandaag heb ik geprobeerd met een partitiemanager een schijf op te delen in 2 stukken. Toen automatisch me laptop opnieuw werd gestart is hij vast gelopen ergens midden in het partitieproces. Daarna probeerde ik 'm opnieuw op te starten, maar krijg nu de melding " missing operating system".

Het lastige is dat ik nu in vietnam zit, geen bootcd's of floppy's heb en al helemaal geen software om bijvoorbeeld windows opnieuw te installeren. Verder heb ik een compaq mini laptop zonder cdrom, dus moet ik hem via usb gaan boote. Gelukkig ondersteund me bios dit wel.

Nu hoop ik in DOS te komen met een boot usb om daarna bijvoorbeeld FDISK te runnen om zo mijn probleem te verhelpen. Weet niet of dit volgens jullie kan met fdisk? Of weten jullie iets beters?

Verder ben ik al een paar uur bezig om een boot usb te maken, maar dit is tot op heden nog niet gelukt. Op elke site staat dat je eerst een floppy moet formateren als bootable, maar ik heb geen floppy hier. Verder heb ik wel ergens een ima file kunnen vinden van een bootable floppy, maar als ik dan een boot usb wil aanmaken met HP USB Disk Storage Format Tool, geeft hij de foutmelding dat deze niet fat32 compatible is.

Hoop dat jullie me kunnen helpen, want heb al mijn foto's, reisverslagen en nog veel meer belangrijke dingen op mijn laptop staan.

Ohja, ik heb een Compaq Mini 701 met Windows XP services pack 3. Weet helaas alleen niet of dit Home Edition is of Pro, maar denk Home.

Alvast bedankt!

Gr,
Wouter

ziet er somber uit voor je. fdisk help je niet want ergens in het process jouw partitie aan te passen is ie gecrashed waardoor je hele partitie op tilt ligt.

Je zult nu je windows opnieuw moeten gaan installeren en je oude partitie eerst weg te halen.

ziet er somber uit voor je. fdisk help je niet want ergens in het process jouw partitie aan te passen is ie gecrashed waardoor je hele partitie op tilt ligt.

Je zult nu je windows opnieuw moeten gaan installeren en je oude partitie eerst weg te halen.

Bedankt voor je reactie. Baal alleen als je gelijk hebt. Vooral omdat ik mijn windows cd van compaq thuis heb laten liggen en hier nog ongeveer 8 maanden moet reizen met me laptop. Verander ook om de zoveel dagen van adres, dus iets op laten sturen wordt erg moeilijk.

Denk je wel dat er nog een mogelijkheid is om via dos belangrijke bestanden te kopieren op een usb stick? En zoja, hoe?

Als ik het MBR herstel met een prog als ik in DOS kan komen, zal dit misschien werken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan