boot usb stick maken zonder dat je floppy nodig hebt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

VolgensBartjes

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
Hoi,
Wie weet er hoe ik een bootable usb stick kan maken (met dos der op ofzo) zonder dat ik een boot floppy nodig heb?
Ik heb een programma gevonden (hp progje voor boot usb), maar daar moet je als source een boot flop aangeven.
Ook heb ik tutorials gevonden die meerdere programa's gebruiken, maar op een gegeven moment had ik bestanden nodig uit de root van mijn eigen pc, die ik niet zag staan (had de 2 opties in map weergave al gezet dat hij systeem bestanden moet weergeven enzo).
Ik heb allerlij oplossingen op google gezocht maar allemaal dus dat je floppy nodig heb ofzo, is er nou niet gewoon ergens een programma waarmee ik een keer een boot stick met dos kan maken?
Dit is voor de eerder besproken compaq bak die wijgert te booten vanaf cd en floppy. als ik nu de stick met een lege boot.ini der op prik zegtie dat hij er niet vanaf kan booten en dat jem der uit moet halen, ik heb dus de goede hoop dat als ik een boot stick heb, dat hij dan wél vanaf een ander menium wil gaan booten buiten de hdd.
Alvast bedankt!
Bartje

die eerste had ik inderdaad gezien, dat is dus het hp programma waar ik het over had, op de pagina staat ook duidelijk:
Doe nu een bootable flop in de floppy-drive en klik op de ...knop en selecteer A:

Voor diegenen die geen floppy-drive in hun PC/Laptop hebben wat steeds vaker voor komt, is het natuurlijk mogelijk om dit bij een vriend/familielid te doen die wel een floppy-drive heeft.

en die 2e, ik heb al op allerlij manieren gezocht op google, maar daarom vraag ik dus hier of iemand een manier weet, aangezien ik dus niks kan vinden wat wél werkt voor mij ;)

FF te snel gelezen...
Maar goed, heb je de bestanden die normaal op de floppy moeten komen los in een map staan? Zo ja, wat gebeurd er als je die zo overzet op de usb stick en dan probeert te booten?
Is ie dan bootable of juist niet?

locoloco, ik denk dat je bestandjes niet zo kunt kopieren anders zal er niet zon hele tutorial gemaakt worden die snor net geeft.
en cd wil oo niet booten, anders kan ik gelijk mijn xp cd wel gebruiken ;)
die site van snor lijkt veel op die eerdere tutorial waar ik die locale bestandjes nodig had, maar volgens mij zie ik hier bij het snel doorkijken geen beperkingen, ik ga die dus maar eens proberen...
dank

en het scheeld, heb sp1 al op me ipod staan, ooit nodig op school voor server installatie ;)

Heb je de opstartvolgorde in de bios veranderd naar cdrom 1st boot?
Zonder floppy wordt het niks lijkt mij met die stick

nou, ik heb geen idee wat er nu precies voor heeft gezorgd dat ik nu wel kan booten vanaf de xp cd, maar ik heb:
- 3 floppy's van msdos 4.02 voor de hp vectra gevonden in een la met computer troep van me vader van vroeger (1989)
- eerste floppy er in, computer aan, en voila, opeens boot hij wél vanaf flop.
- vraagtie om een floppy voor copy (eerst gewoon flop er in, issie niet goed, na 3 flops me vader gevraagd, blijken er vroer kleinere flops geweest te zijn, moest eentje zoeken met mar aan één kan een gaatje. ok, trackball mouse instal disk gevonden, die hebben we vast niet meer nodig :P)
- daarna tig keer instal en copy omwisselen als hij er om vraagd, op een gegeven moment looptie vast op iets met de harddisk.
- komtie wel in dos modus (yes!)
- kan alleen geen installatie vinden op de cd, ctrl+alt+del, en hij start op met dos6.0. blijkt een andere cd er nog in te zitten waarmee ik eerder met dos 6.0 probeerde te booten, wat toen niet lukte, dus ik denk, hé, nu bootie dus wel vanaf cd
- stop de xp cd er in, weer ctrl+alt+del zodattie geen stroom verliest, en ja hoor, xp installatie start :D

werkt nu, hopelijk gaatie goed verder, maar als iemand in bovenstaande iets herkent wat het probleem geweest heeft kunnen zijn, ik hoor het graag ;)

edit: ps: lokoloko, die instellingen had ik idd allemaal al goed staan.

Laatst bewerkt:
nou, hijs helemaal gelukt. morgen ff alle programma's installeren die nodig zijn dan kennie weer terug...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan