vaatdoek17
Gebruiker
- Lid geworden
- 7 okt 2008
Op mijn Dell Dimension 2400 moet Windows XP opnieuw geïnstalleerd worden en ik wil daarbij de C:\-partitie formatteren. De gegevens op de D:\-partitie wil ik behouden. Als ik tijdens het draaien van de huidige Windows de installatie-cd in mijn externe cd/dvd-speler doe, krijg ik de opmerking dat installeren in dit geval alleen gaat door te booten vanaf de installatie-cd. De computer wil echter tot nu toe nog niet booten vanaf de externe cd/dvd-speler. De ingebouwde cd-speler is helaas geen optie, omdat deze defect is.
Wat heb ik geprobeerd:
- In de bios naar de boot sequence gekeken, daar staan alleen de ingebouwde cd-speler en de harde schijf in.
- De cd/dvd-speler op alle USB-poorten proberen, computer opnieuw opstarten en kijken of er een USB-apparaat in de boot sequence of in het boot menu staat. Geen resultaat.
Heeft er iemand een suggestie?
Wat heb ik geprobeerd:
- In de bios naar de boot sequence gekeken, daar staan alleen de ingebouwde cd-speler en de harde schijf in.
- De cd/dvd-speler op alle USB-poorten proberen, computer opnieuw opstarten en kijken of er een USB-apparaat in de boot sequence of in het boot menu staat. Geen resultaat.
Heeft er iemand een suggestie?