boot verwijderd. drivers verwijderd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ernst7

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2011
Hallo,

<offtopic> ik kon niets vinden om me voor te stellen dus doe ik het maar in me eerste bericht:
Ik ben Ernst kom uit de buurt van amersfoort. heb een packard bell laptop voor school en ben best wel een computerleek. vragen? stel ze.

<ontopic>
Ik heb een probleem zoals titel al aangeeft:

omdat mijn laptop heel sloom was, en vervuild was kwam ik op het grandioze idee om win. 7 opnieuw te installeren. tijdens installatie liep laptop vast waardoor hij half geinstalleerd was en niets herkende. toen heb ik mijn schijf geformateerd, (extern) maar daarbij ook de 100mb boot van wind.

toen laptop opnieuw geinstalleerd (32 bit ipv 64 bit) maar een hoop drivers (touchpad, grafisch, social network knop) doen niet wat moeten doen. (drivers van packard bell gehaald)

om lang verhaal kort te maken: ik heb windows liggen, mijn drivers worden niet allemaal goed herkent, en ik heb geen goede boot :(. (ja ik weet dat ik nogal stom geweest ben)

mijn vraag: ik wil laptop graag weer in oude staat terug brengen (was 550 euro 1 jaar oud) dus 64 bit installeren nieuwe boot en driver pack in 1 keer instaleren.

-Hoe kom ik aan nieuwe boot?
-Kan ik drivers als pack downloaden zodat ik ze in 1 x kan installeren?
-zijn mijn problemen dan opgelost?

alvast bedankt voor je hulp/reactie!

ps. ik weet dat het stom was dus dat is niet de vraag!

grt Ernst

Laatst bewerkt door een moderator:
nou om te beginnen moet je een windows 7 installatie cd-rom hebben voor 64 bits

je stelt in het bios van je computer in dat de computer start met cd-rom

dan haal je in de windows setup de harde schijf leeg

en de drivers van je laptop zijn waarschijnlijk gewoon online te vinden bij packard bell

ik denk dat de meeste van de drivers het niet doen omdat je laptop geleverd werd met 64 bits, en jij er een 32 bits windows op gezet hebt

als het niet duidelijk is vraag het gerust

Ervan uitgaand dat je de installatie dvd hebt, booten (opstarten) van deze dvd.
Je menu wijst zich vanzelf, alleen even opletten bij je toetsenbord (keyboard) installatie en kiezen voor Engels/Amerikaans. (qwerty). (volledig formatteren, snel)
Je windows 7 zal je netwerkkaart ook installeren.
Aansluitend naar de site van de fabrikant en je stuurprogamma's naar binnen halen.
Je schrijft niet erbij welk type/model je hebt, anders was je al een stuk verder geweest.
Die 100Mb boot kun je gewoon wegpoetsen, dat gebeurt met het formatteren.
Suc6

heb je geen recover mogelijk heid op die laptop???
dus naar fabrieks instelling terug?

Oke via ccleaner heb ik de volgende gegevens van de laptop:

Packard Bell - Easynote TM94-RB-004NL
http://www.wehkamp.nl/computer-tele...mmc_o=swkLBBCjC-kTwFwwECjCzkTwFwwECjC7wEwybwL

(ik had hem via dixons)

- MS windows 7 32 bit SP 1.
- AMD Athlon II p320 dualcore proccesor
- 4,0 GB ram
- ATI mobility Radeon HD 4250

zover ik weet kan ik hem niet terug krijgen via systeemherstel ofzo.

Tijdens installatie kan ik kiezen tussen 32 en 64 bit. dus terug instal met 64 bit is no problem.

Waar het mij omgaat is dat die 100mb dus weg is waardoor ik bij het opstarten nu foutmelding krijg (als ik accept start hij gewoon op) voor schijfcontrole.

Ik kan niet kiezen tijdens installatie dat hij drivers automatisch download waardoor ik zelf ben gaan zoeken op packard bell. bij mousepad werkt scroll bv niet. erg vervelend.

Hopelijk kunnen jullie hier wat mee!

thanx voor het meedenken!

btw op site van packard bell kan ik kiezen voor besturingssysteem 32 of 64 bit dus daar zou het niet aan moeten liggen.

Laatst bewerkt:
Packard Bell.jpg
- MS windows 7 32 bit SP 1.
Tijdens installatie kan ik kiezen tussen 32 en 64 bit. dus terug instal met 64 bit is no problem.
Waar het mij omgaat is dat die 100mb dus weg
btw op site van packard bell kan ik kiezen voor besturingssysteem 32 of 64 bit dus daar zou het niet aan moeten liggen.

Origineel 32bit, dus kies daar dan voor.
Die 100Mb heb je niet nodig.

Bij het speuren naar de drivers, kom ik alleen 64Bit tegen dus je moet 64Bit installeren.
http://www.packardbell.nl/pb/nl/NL/content/download

Op de bijgevoegde afbeelding zie je een link staan naar een progamma die voor jou de juiste drivers uitkiest.
Downloaden naar een map, bv. C:/Drivers en van daaruit installeren.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan