boot virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

gamer1234

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2002
Ik heb een boot virus, maar als ik fdisk /mbr doe dan zegt hij dat er een virus inzit en doet hi jverder niks wie kan mij helpen ik heb de hele schijf geformateerd en kan ook geen windows installeren want dan krijg ik dezelfde melding.
???????

Met fdisk, partitie verwijderen, reboot, fdisk partitie aanmaken en dan formateren in Fdisk.

Geplaatst door JBS
Saldos, en de methode die ik aangaf, verwijderd toch ook de bootvirus, of niet soms.

opnieuw partities verwijderen en aanmaken zorgen voor nieuwe entries in de partition tabel in de mbr. Of dat het virus weg haalt is niet zeker.

Zou eerder proberen via emergency diskettes van norton ofzo het virus te verwijderen als dat mogelijk is. Dacht dat sommige virussen het gebruik van fdisk kunnen detecteren.

Geplaatst door JBS
Saldos, en de methode die ik aangaf, verwijderd toch ook de bootvirus, of niet soms.

Ja JBS,
Jij hebt ook gelijk in wat je zegt. En ook Vaat heeft gelijk in wat hij zegt.
Ik geef alleen een aantal andere alternatieven erbij in die link die ik gaf. Dat betekend zeker niet dat jouw oplossing fout is.

Laatst bewerkt:
ja maar i9 ksnap er nie zoveel van kun je het niet in normaal nederlands zegge?

Je kunt dan het beste iemand erbij halen die wel Engels kan spreken, want ik kan niet al die links voor je vertalen in het Nederlands.

Deze werken ook niet verder nog ideen in ieder geval bedankt voor de reacties

Geplaatst door gamer1234
Deze werken ook niet verder nog ideen in ieder geval bedankt voor de reacties

FDISK /MBR is niet echt de juiste manier om een boot-virus te verwijderen - al kan het waarschijnlijk geen kwaad als je toch alles opnieuw gaat installeren.

Met FDISK kun je ook - als al eerder aangegeven - je partities verwijderen en opnieuw aanmaken.

Er zijn inderdaad virussen die een FORMAT overleven, en virussen die CTRL-ALT-DEL onderscheppen, en dus een warm reboot overleven. Ik ken geen virussen die FDISK overleven, maar wie weet... ik ken ze ook niet allemaal uit m'n hoofd :-)

Zorg er in ieder geval wel voor dat je het virus niet activeert bij het opstarten. Start daarom van een schone, schrijfbeveiligde opstart-diskette, voordat je met FDISK aan de gang gaat.

Overigens - vertel eerst eens welk programma welke melding geeft, en wat die melding exact is.

Auk

Het was eerst zo als ik in windows kwam dat het beeld heel erg ging wirwarren je kon niks zien, ik had toch geen gegevens erop staan en ik wist toen nog nie tdat et een bootvirus was.
Dus ik ging formateren alles eraf maar toe nik windows erop wou zetten zij hij dat hij een bootvirus had gevond en vroeg ie: write Yes/ No.
Toen heb ik allebei geprobeerd werkt niet en nu kan ik niks meer want er zit alleen dos op denk ik.
Maar hebben jullie ook geen idee welk virus dit is

Geplaatst door gamer1234
Dus ik ging formateren alles eraf maar toe nik windows erop wou zetten zij hij dat hij een bootvirus had gevond en vroeg ie: write Yes/ No.

*Wie* zei dat het een boot-virus was ?

Ik vermoed dat er geen sprake van een boot-virus is, maar van een melding dat er naar je boot-sector geschreven wordt. Ik denk ook niet dat de letterlijke melding was dat er een bootvirus gevonden was.

Klopt dat ?

Auk

Ja dat klopt, er was niet letterlij kmaar er stond:
'Writing boot sector
VIRUS: Continu Y/N?'
Dus ik d8 een virus maar wat kan i khier aan doen dan?

dan heb je dus BIOS Boot Sector Virus Protection aanstaan. Deze bescherming geeft dus de melding die je gaf zodra er in de boot sector word geschreven.

Bij installatie van een nieuw besturingssysteem moet dat ook, anders kan je nooit normaal opstarten. Het is waarschijnlijk zo dat er hier helemaal geen sprake is van een virus.

Je zal in je bios (CMOS) even de bescherming moeten uitschakelen en dan pas windows opnieuw moeten installeren.

Maar hoe verklaren jullie de strepen en de wirwar die ik in windows kreeg?

compatibiteitsproblemen, spyware, virus, verkeerde driver, andere rotzooi.

kan van alles zijn geweest. Als het een virus is geweest is het waarschijnlijk gewoon verwijdert met de format die je hebt uitgevoerd. Neemt niet weg dat ik als nog even zou scannen met opstartdiskettes (nooddiskettes) van een antivirusprogramma als norton.

scan anders is met deze diskette voor de zekerheid (windows 98):

http://www.trendmicro.com/en/products/desktop/pc-cillin/use/erd.htm

kijk ook eens in je bios of je de optie kan vinden om de virus protection uit te zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan