boot windows 8 Sony VAIO laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

bbatuhan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 mei 2014
Hallo allemaal,

Ik heb een Sony VAIO laptop en ik heb er Windows 8 Pro op geinstalleerd en het valt mij op dat het bootscherm anders is dan mijn andere laptop van Acer die met Windows 8 voorgeinstalleerd kwam.
Nu is mijn vraag kan ik net als op andere voorgeinstalleerde Windows 8 laptops ook gelijk het systeem laten opstarten, hiermee bedoel ik dat de laptop opstart en dan zie je het merk en Windows 8 start op.
Maar bij mij is het zo dat er eerst VAIO komt en daarna Windows 8 logo en het opstartproces.
Dus zou iemand weten hoe dit kan?

Mijn laptop is een Sony VAIO SVE1511J1E(B)

Alvast bedankt!

Is mogelijk als jou laptop UEFI ondersteund, maar moet je UEFI inschakelen en harde schijf in GPT formatteren en Windows opnieuw installeren (schone installatie).

Veel succes

PS: <je kan UEFI ondersteuning via bios inschakelen.

Het VAIO scherm waar jij het over hebt is (naar mijn idee) het scherm dat de BIOS van de VAIO laat zien.
Dat dat scherm getoond wordt is mogelijk in de BIOS instellingen van de VAIO aan te passen, zodat je die fase kunt overslaan. Ook instellingen die POST (Power on Self Test) vermelden kunnen invloed hebben op het opstarten. Soms is het daar mogelijk om Quick POST in te stellen, zodat er minder getest wordt en dus het opstarten (het BIOS gedeelte ervan) kort/korter duurt.

@wakmen: Ik vraag me ernstig af of jouw verhaal ook maar enige relatie heeft met de vraag en de oplossing ervan.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan