Bootable Anti Virus CD

Status
Niet open voor verdere reacties.

PC animal

Verenigingslid
Lid geworden
21 jun 2004
Ik ben op zoek naar een bootable Anti Virus CD.
Googlen geeft bij mij niet het gewenste resultaat.

Ik kan zelf wel een bootable diskette creëren vanuit McAfee, ware het niet dat ik geen diskette station meer heb en cd word niet ondersteund.

Is er ergens een iso te vinden van een virrusscan prog die je kan branden als bootable CD.
PC is een Windows XP systeem waar dit op uitgevoerd moet worden

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Je bent een topper @Lange Pier

Dat ik dit zelf niet kon vinden damzzzzzzz

Harstikke bedankt ben al aan het downloaden

Laatst bewerkt:
Toch te vroeg gejubbelt...:confused:

De cd UBCD werk wel goed maar niet met een ATA schijf met NTFS formaat.
bijna geen enkele tool kan de HD vinden, dan word alleen de CD gescand :(

Heeft iemand nog een andere idee om dit op te lossen....?

lokoloko zei:
Waarom wil je dat eigenlijk?

Ik heb op een systeem een besmetting zitten en wil eigenlijk niet opnieuw installeren.
Er staat McAfee op het systeem maar deze werkt niet meer( waarschijnlijk door het virus)
Ander virus scanner laten zich niet instaleren AVG, NOD32 etc etc.

Leek me dat een boot met een AV-cdrom te doen, kan alleen nergens iets werkens vinden.
Als je een versie van bv McAfee op CD hebt ben je ook al klaar.
Mijn provider is XS4ALL en daar krijg je McAfee AV + firewall en kerio firewall "gratis" alleen niet op CD.

Ik zo met je gegeven link's aan de gang. Kijken of het lukt

Laatst bewerkt:
Wat een drama om zo iets te vinden c.q. te maken. Elk soort scanner heeft wel weer wat.

Als ik alle tijd optel die ik nu ingestoken heb, had ik die kl:evil:e pc al wel 3 x kunnen herinstalleren.

Ik stop ook met deze actie, herinstallatie is nu het toverwoord.:(

Ik wil jullie @Lange Pier en @lokoloko hartelijk danken met het meedenken en zoeken.:thumb:

PC animal zei:
Toch te vroeg gejubbelt...:confused:

De cd UBCD werk wel goed maar niet met een ATA schijf met NTFS formaat.
bijna geen enkele tool kan de HD vinden, dan word alleen de CD gescand :(

Heeft iemand nog een andere idee om dit op te lossen....?

Is het geen SATA, aan een onboard VIA controller?

Lange Pier zei:
Is het geen SATA, aan een onboard VIA controller?

Yep je hebt gelijk maar met de maar met mijn "2 dikke vinger systeem" sla ik wel eens een letter over :D

PC animal zei:
Yep je hebt gelijk maar met de maar met mijn "2 dikke vinger systeem" sla ik wel eens een letter over :D

Had dat gelijk gezegt, hadden we dat topic gelijk links kunnen laten liggen, dikvinger.:D

Je kan de schijf ook als slave koppelen en dan een virusscan doen , moet je natuurlijk wel een 2de harde schijf hebben

lokoloko zei:
Je kan de schijf ook als slave koppelen en dan een virusscan doen , moet je natuurlijk wel een 2de harde schijf hebben

Hoe koppel je een SATA als slave?:confused:

Plug een nieuwe ide harde schijf met een besturingsysteem in je ide slot, (je sata schijf zit dan nog gewoon op de zelfde plek) ga in je bios en kies daar 1st boot je ide schijf

lokoloko zei:

Dit is geen gekke oplossing, heb het alleen anderom gedaan. Doet aan het idee niks af natuurlijk.
Ik heb de besmette schijf in een andere pc gedouwd die scant bij opstarten.
Besmetting was het "W32.Yaha.T@mm" virus

Virus is er al af en systeempie is weer fris en vrolijk.:D
Zelfs de virusscanner McAfee doet het weer goed.

Voordeel hiervan is ook dat je in pricipe altijd met een up to date scanner aan scannen bent.

Dank dank dank. Dat ik hier weer niet zelf op kon komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan