bootable cd-rom

• Onderwerp starter Onderwerp starter ria
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ria

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Wie kan mij iets meer vertellen over het zelf branden van een bootable cd rom.
Het gaat om het vlg.
Ik heb een aldi computer waar geen floppyschijf in zit.
Ik was gewend om regelmatig een ghost te maken.
Heb het programma ook op mijn computer staan. Echter als ik van daaruit een image wil gaan maken, zegt hij dit vanuit dos te moeten opstarten. Hij sluit vervolgens af en weer op, maar komt niet in dos terecht.
Ik wil dus een cd maken waarmee ik kan kiezen om in dos te komen en van daar uit in ghost.
Ook drive image geeft hetzelfde probleem.
Het moet mogelijk zijn om vanuit een cd hetzelfde te bereiken, alleen ik weet niet hoe en waar te zoeken.
Wie heeft voor mij de ultime oplossing?
(systeemherstel werkt lang niet altijd en ik wil daar dus niet van afhankelijk zijn)
Vast bedankt.
gr. Ria

Met versie 9 van ghost kun je de cd bootable maken.

Mag ik je vragen hoe dan?
Ik heb dat nog niet begrepen. Ik heb versie 9
Gr. Ria

heb vorige week een ideaal programma te pakken gekregen.
het heet image for dos, een sharewareversie is hier te downloaden.

Het programma kan vanuit een simpele dos-opstartdiskette eenvoudig een image maken, welke op een pratitie, netwerkstation of zelfs te branden is op cd/dvd. Allerlei soorten bestandssystemen zijn ondanks dos via dit programma benaderbaar (FAT / NTFS).

De opstartdiskette voor dos is eenvoudig te maken in windows of te downloaden.
De bestanden erbij zetten en is op te starten via image.exe

Werkt super en de imagebestanden zijn perfect.

Misschien is dit een oplossing voor je en bovendien niet duur als je het programma aanschaft.
De image die je bovendien brandt op cd/dvd wordt automatisch bootable gemaakt en zit auto-herstel van je image op.

Succes! :thumb:

Bedankt, ik ga het zeker doen. Kun je me nog even laten weten welke download ik het beste kan pakken. Er staan er zo veel.
Ik wil graag zeker weten dat ik de juiste installeer en ik ben zeker geen expert, maar vind het wel heel leuk om steeds meer te leren.
Groetjes,
Ria

image for dos werkt via een opstartdiskette in de dosmodus.

image for windows is misschien nog makkelijke en beter te gebruiken, beide versies werken eender!

Succes ! :thumb:

Als het je niet lukt kan ik je wel een bootcd gratis opsturen die als sessie gebrand is, dan kan je daar je eigen progjes zelf bij branden.

daar zou je me heel blij mee maken. Kan ik daar dan gewoon ghost9 en / of drive Image achter zetten?
Ik wil je de kosten graag vergoeden hoor.
Als je me je tel of mailadres doorgeeft kunnen wij verdere afspraken maken.
groeten,
Ria

Bedankt allemaal, heb de boot cd nu en ben hiermee echt geholpen.:thumb:

Beste Ria
Slim van je om hier door te gaan.
Als je zelf eens een bootcd wil maken op een pc met een floppy drive.
Start je brandprogramma doe een floppy met cdrom ondersteuning in je floppy drive, zoek in het brandprogramma naar opstart cd maken klik dat aan en kies dan voor diskette emulatie 1.44 zet dan de programmas die je mee wil branden erbij en branden maar.
Zo kan je het zeker doen met Nero of Roxio.
Hier kan je je bootdisk downloaden
http://bootdisk.com/bootdisk.htm

Heel veel succes Ria

Bedankt BD.
Jullie hebben mij heel fijn geholpen.
Tot wederdienst bereid.
Gr. Ria

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan