bootable CD_Clonezilla

Status
Niet open voor verdere reacties.

giraffe678

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2014
Ik wil van mijn Linux mint 13 besturingssysteem een bootable CD maken met Clonezilla-live-2.2.4-12-i486. Ik heb de CD gedownload en gebrand, maar de computer wil er niet mee opstarten, ook niet van een -i386 [oudere versie]. Wat doe ik fout ??

Mijn computer :pentium 4 en BIOS zo ingesteld dat hij opstart van CD/DVD.

Iso als image branden gedaan? en is de cd wel bootable in een andere PC/laptop?

Iso als image gebrand, dus niet als data-CD/DVD. Alleen mijn Windows laptop even proberen op te starten, maar dat werkte natuurlijk niet [Clonezilla for Linux]

En Linux live cd/dvd start ook op op een pc/notebook waar windows op staat, dat heeft er weinig mee van doen, snap die verwijzing steeds naar CloneZilla niet, daar was de DVD mee gebrand? is toch helemaal geen image brander?

Misverstand,....mijn uitleg is misschien niet helder. Ik heb mijn Linux Mint 13 op verschillende punten aangepast. Om nu te voorkomen dat ik door geexperimenteer alles opnieuw zou moeten installeren, wil ik een bootable CD maken van het besturingssysteem. Hiervoor maak ik met Clonezilla een bootable CD met het besturingssysteem erop zoals dat nu is. Ik heb Clonezilla op een CD gebrand waarmee ik de computer op kan starten. Hierna kan ik van de HDD, exclusief software, een bootable CD maken [dus een kopie van het aangepaste besturingssysteem terugplaatsen ingeval van calamiteiten].
Helaas kan ik met de gebrande Clonezilla-CD de computer niet opstarten [terwijl booten vanaf CD/DVD wel op 1. staat], er gebeurt niets,..[..op het 'ratelen' van de HDD na].
Wat doe ik fout ???

Kun je een werkend system onder Linux zomaar op een CD overzetten als bootable?
Waar staat die optie in Clonezilla?
Ik zou gewoon een image van de hele bootschijf maken op een andere HD en die terugzetten als er problemen zijn.
Ik heb hier voor Debian zelfs een kant en klare identieke kopie van de boot CD liggen, kost 1 schijf extra van ruim 6 tientjes, maar ik ben met de srver wel in ca 5 minuten weer on-line. De kopie server staat bij mijn zoon met ook zo'n optie, die onlangs nodig was...hij errug blij.... dat ie in ca 5 minuten weer verder kon...

Probleem opgelost mbv remastersys een bootable DVD gemaakt van het door mij aan mijn wensen aangepaste linux mint !

FYI
http://www.remastersys.com/
I have been doing this for almost 7 years now and after all the bs some folks created for me I have decided to stop development of remastersys and it will no longer be available. The remastersys forum sections will stay up for a very short period of time and then will be removed. I just have no desire to put up with it anymore for a free software project. I've had enough and will no longer be doing anything with development.

Wel fijn dat het gelukt is...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan