Bootable Disk [XP]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rimsic

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 jan 2005
Goeiedag allemaal,

ben ik weer, gister heb ik al veel dingen geprobeerd om mijn computer weer te laten lopen. Om hem opnieuw te installeren wat niet lukt.

Ik heb:
- 1 HDD waar nu geen windows opstaat
- 1 CD-rom speler
- 1 floppy drive
- 2 cd's van windows (Home / Pro)

beide cd's zijn niet officieel :(, ik kreeg een gebrande bij de computer waar ik hem gekocht heb. En heb er 1 van een vriend geleend.

Probleem:
- Als ik in me BIOS 1st boot CD-rom speler doe en dan opnieuw opstarten, krijg ik niks, een zwart scherm met knipperend streepje.

- Ook als ik de CD-Rom speler op master zet.

Ik heb al wat dingen gelezen, met bootable cd's enz. Maar ik kom er niet uit. Is er toch iets mis met mijn CD's?
Ik loop al een tijd te prutsen, maar het werkt gewoon echt niet.:eek: :confused:

Wie kan me helpen :rolleyes:

Dat de Cd's niet willen booten komt zeer waarschijnlijk omdat het gekopiëerde Cd's zijn.... die willen wel eens niet werken... :)

Als in het bios de juiste bootvolgorde staat ingesteld en de hardware is oke (!!!???) dan is het m.i. onmogelijk dat je een zwart knipperend streepje krijgt (zeker niet met een legale CD).

Ik zou idd. eerst maar eens een legale versie proberen en ook even kijken of je hardware ok is (idd. master zetten, kabels checken etc. etc.)

Waar je mogelijk op moet letten is de eerste opstart : als je boot met een XP cd dan krijg je onmiddellijk een vraag / opmerking in beeld : of je wilt starten vanaf CD en zo ja, druk dan een willekeurige toets. Deze tekst staat echter maar heel kort in beeld en als je niet snel op een toets drukt wordt geprobeerd vanaf hdd te starten............

Daarnaast : wees bijzonder voorzichtig met het gebruik van een lelage cd van een ander. De hardwareconfiguratie is anders en dat kan de oorspronkelijke eigenaar in de -nabije- toekomst nog wel eens gaan opbreken.

Laatst bewerkt:
(zeker niet met de geleende legale CD van die vriend).
is ook illegaal :(

- De schijf is ok, zat er daarvoor ook in, maar als 2de schijf.

- Kabels zitten ook goed.

- Krijg wit opstart scherm met Compaq erop, dan krijg ik dat zwarte scherm met knipperend streepje

Dat knipperende streepje komt m.i. alleen maar omdat geprobeerd wordt te booten middels een corrupt OS (In dit geval de hdd omdat niet geboot kan worden vanaf de cd)

dus wat ik begrijp is Nieuwe XP cd regelen?

Ja, leen desnoods even een legale en kijk of de opstart goed gaat (weet je of de hardware ok is). Ik zou idd. daarna niet met die geleende legale versie gaan installeren, tenzij die ander persoon 't ding zelf nooit meer nodig denkt te hebben (hetgeen mij onwaarschijnlijk lijkt........... ;) )

ja me hardware is wel goed, stond daarvoor ok wel XP op, alleen op andere schijf.

Waarom moet ik hem niet via die legale CD instaleren? Wat heb ik er dan aan, :rolleyes:

Hallo !

Helemaal met Pasja eens: illegale CD's willen vaak niet opstarten, ook als je alles in je BIOS goed hebt ingesteld.
Ik maak dan meestal een omweg via opstartfloppy Win 98.
Daarmee HD partitioneren en formatten.
Dan Win 98 erop met minimale bestanden (duurt 15 min.)
Dan de XP-CD erin en upgraden !
Probleem opgelost.
Evt. kan ik je wel helpen aan een legale Win 98 CD.
Succes ermee !
P.S. Legale Win XP-CD lenen is niet verstandig i.v.m. activeren. De oplossingen daarvoor mag ik hier niet bespreken.

- eerst proberen win98 instaleren, ?
- en dan XP proberen met die gekopieërde cd?

mmm, mssn heb ik nog een win98 cd

mmm met win98 cd krijg ik het zelfde, :confused:
btw - ook gekopieerd. :(
maar op deze pc waar ik nu op zit is het wel gelukt met XP home cd ook gekopieerd

Geplaatst door Rimsic
- eerst proberen win98 instaleren, ?
- en dan XP proberen met die gekopieërde cd?

mmm, mssn heb ik nog een win98 cd

Als je nou gewoon een officiële XP cd koopt... ben je van alle elende af ;)

mmm, dat denk ik niet, iig heb ik als nog geen goed gevoel bij.

en deze pc, hebben we 2 jaar geleden gekocht dacht ik. Daar kregen we ook geen officiele cd bij :( kwam ik pas heel laat achter.

maar iemand heeft bij mij ook xp erop gezet met een illegale versie, dus het zou moeten lukken. Maar hoe?

Edit

jaah ligt aan je moederbord die is een compaq die pakt sommige dingen niet

mmm, kan het daar aan liggen? Dat zei iemand tegen mij op MSN ;)

Laatst bewerkt:
heb je ook al een geprobeed om het geheugen om te wisselen (als je 2 strips erin hebt zitten)
Misschien is dat defect.

kunje overigens controleren met
memtest
Die werkt op een bootable floppie of een bootabel cd.
Op de site staat hoe je dat moet doen.

Since Memtest86 is a standalone program it does not require any operating system support for execution. It can be used with any PC regardless of what operating system, if any, is installed.

Is in jouw geval wel zo handig

Laatst bewerkt:
die ff uitpakken en op flop duwen?

Edit
heb al wel een keer zoeits geprobeerd ;) maarja, kan altijd kijken of deze het wel doet

Edit
Klaar, ff kijken of deze wel werkt

Edit
Doet het niet, hoor veel gekraak, probeer nu op andere flop.

Edit
Doet het ook niet, :( damn :(

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan