Bootable dvd maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter Huub8
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Huub8

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2007
Ik heb een laptop waarop ik nog een paar wel interessante spullen heb staan, maar hier staan enkele virussen op waardoor hij niet meer opstart, daarom wil ik graag een dvd maken met een simpel besturingssysteem zodat ik deze gegeven eraf kan halen, is dit mogelijk?

Door een linux live CD te downloaden en op cd te zetten krijg je het door jou gewilde resultaat.

een voorbeeld is hier te vinden

je moet alleen wel de software naar een externe hardeschijf of iets dergelijks zetten (waarschijnlijk kan je het eventueel ook op dvd zetten

knoppix is ook een goed werkend live systeem

Laatst bewerkt:
Ultimate Boot CD for Windows is ook nog een optie

Zit ook ondersteuning voor USBsticks in

Ik pik even je vraag in, hij is namelijk redelijk gelijk aan die van mij. :o
Ik wil zelf een recovery cd van mijn schone XP installatie maken. Just in case of ... Ik heb al veel gelezen dat ik dan een bootdisk moet maken en hier mijn image op zetten.
Klopt dat?

Zowel in één van de antwoorden hierboven als in een antwoord op een ander bericht lees ik dat je een bootdisk kunt downloaden en branden. Op die manier heb je een opstartcd.

Ultimate Boot CD for Windows is ook nog een optie

Zit ook ondersteuning voor USBsticks in

Nu mijn hele blonde vraag maar, kun je die "gewoon" downloaden en samen met je backup-image branden op een dvd?

Het belangrijkste bestand kan niet op mijn fat32 externe harde schijf worden geplaatst omdat het 5,5 gb groot is, formateren kan niet want het is niet mijn schijf en mijn pa wil het niet, wat nu te doen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan