Bootable Recovery?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr_Fixit

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2002
Hallo,

Ik zoek eigenlijk een programma waarmee ik een image van een systeem kan maken welke vervolgens met een bootable cd te recoveren is.
Het moet eigenlijk een beetje Leek Proof zijn.
Dus het liefste iets zoals veel computer fabrikanten leveren:
1. Cd er in
2. Een grafische omgeving waar ze kunnen kiezen voor herinstallatie
3. Herinstallatie gebeurd
4. Cd er uit.

Weet iemand een programma die dit kan?
Alvast bedankt!.

Ik gebruik True Image, dik tevreden over en beantwoord aan al jouw eisen.

Welke versie van Acronis True Image is bootable?
Of kan elke versie een bootable image maken?
Ik wil niet een product aanschaffen waar ik achteraf niets mee kan natuurlijk :rolleyes:

Principe van true Image:

Je maakt een image van een schijf (die kan je bewaren op een ander schijf,DVD of in een beveiligde zone op dezelfde schijf)

Wanneer je pc niet meer opstart kan je met een bootcd (die je maakt met truu image) in een grafisch menu van true image geraken. Daar selecteer je de image en de doelschijf en klik je op image terug zetten. Het is ook niet noodzakelijk om een bootcd te gebruiken. Je kan in true image zelf en optie aanvinken waardoor je tijdens het booten op F7 drukt om in dat zelfde grafische menu te komen.

Ik vind true image erg gebruiksvriendelijk, een goede handleiding en het programma is overzichtelijk. Denk dat ze nu aan versie 10 ziiten (heb zelf 9)

als je het programma koopt is deze al opstartbaar.
je kan ook een image maken die ook opstartbaar is met Acronis True Image Home
vind het better dan norton ghost moet ik zegen maar norton voldeed ook redelijk toen.

Hartelijk dank voor jullie reacties.
Ik ga kijken of ik een trial kan krijgen van true Image, alvast bedankt!

Ik denk een 2-tal maandengeleden zat de volledige versie 10 gratis bij pc-magazine, dus als je daar op geabonneerd zou zijn dan check de cd's maar eens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan