bootable usb webserver

Status
Niet open voor verdere reacties.

manueld

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
ik zou graag een willekeurige pc of laptop willen kunnen ombouwen tot webserver die php websites met mysql databases ondersteund. ik wil dit graag doen met een usb stick. dus bootten van de usb stick en dan gelijk een webserver draaiend hebben. is er een dergelijk product of zal ik deze geheel zelf moeten samenstellen?

zou deze website u verder kunnen helpen.

deze had ik al gezien maar heb niet het idee dat deze bootable is deze start je vanuit windows

volgens deze site is het toch werkend op de usb stick

"wanneer het usb webserver.exe bestand gestart zal er in de taakbalk een icoon verschijnen,"

starten vanuit windows dus. ik zoek eentje die op een kale lege computer kan draaien en zelfs geen hdd nodig heeft dus een eigen (linux)os starten vanaf de usb en dan de webserver draaien.

deze zoekopdracht heb ik al gebruikt maar daar staat geen bootable webserver op. ik vrees dat ik toch zelf moet gaan klussen

het heeft even stil gelegen maar is nu weer aktueel. alle eerder aangegeven opties zijn programmas die je start als er een os is gestart (bv windows) wat ik zoek is eentje die zonder os start dus puur usb stick er in en booten maar. dus een kale pc evt zonder hdd.

Zonder OS kun je in principe geen enkel programma starten....
Dus:
* pc heeft OS en webserver staat op USB stick..
of
* OS en webserver staan beiden op USB stick....
Dat zijn normaliter de 2 smaken... ;)

en ik bedoel die tweede optie. zou denk ik een live lionux distributie moeten zijn. ik snap dat je een os nodig hebt. ik ben systeembeheerder geweest dus weet hoe het werkt maar mijn vraag is is er een kant en klaar product of moet ik echt helemaal een linux distributie inelkaar gaan bakken tot een bootable usb webserver? en als ik dat moet gaan doen welke linux versie is dan het makkelijkste hiervoor. heb wel wat basis linux kennis dus zal er vast wel uit komen maar mooiste is een kant en klaar product. (als het er nietis zou het wel een mooi nieuw product kunnen zijn.

Kijk nog ....maar eens naar die link die ik eerder postte of dat geschikt is...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan