Bootable USB

Status
Niet open voor verdere reacties.

tamir

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2007
hallo,

ik zit met een probleem, er is een server binnen gekomen, maar er is iets fout gegaan bij de bestelling...er zit geen cd-rom speler bij...(en er zitten ook geen extra kabels in de server
nu moet ie geinstalleerd worden, maar daarvoor moet er nog een array gebouwd worden (raid 1)
dat wil ik gaan doen via de bijgeleverde cd, maar eerst moet ik heb dus op een usb stick gooien...

maar hoe krijg ik een bootable usb stick met de software erop die ik wil?

het is een hp dl145 server.

ik heb de hp usb bootprogje al geprobeerd....

Om een bootable usb stick te maken kun je o.a hier kijken

http://www.weethet.nl/english/hardware_bootfromusbstick.php

Of even in google intype : create bootable usb stick

De software kun je via een pc kopieren maar als je iets van die software direct wil laten starten is nu lastig om te zeggen aangezien de info daar te kort voor is en zul je meer info moeten geven.

De "weethet" methode is omslachtig,met die HP tool moet het normaal gesproken werken,dus wat is het probleem met die tool?

Greetz

ik zal wel even wat meer info loslaten ;)

het is een hp 154 g2 server
met 2 scsi 146 gb schijven

met de cd: smart start cd kan wil ik ze op raid 1 laten draaien (mirror)

maar ik heb geen aansluitingen op de server voor een cd speler (fout van bestelling)
dus wil ik de hele cd op de usb stick zetten met een bootable optie zodat ik niet moeilijk hoef te doen ermee, hetzelfde dus met de w2k3 server cd...

jah die tool werkte bij mij normaal ook altijd.. maar hij zegt dat ie geen dos bestanden kan vinden op de cd...

ik ben nu bezig met de weethet link... (die had ik al gevonden en was ik al mee bezig ;) )

jah die tool werkte bij mij normaal ook altijd.. maar hij zegt dat ie geen dos bestanden kan vinden op de cd...
Je moet ook niet naar de cd verwijzen,maar naar een opstartdiskette in de floppydrive.

Als je geen floppydrive hebt,kun je ook naar een map verwijzen waar de bestanden in staan.

het gaat om de volgende bestanden.

Command.com
IO,sys
MSDOS.sys

Greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan