Bootcamp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Musazz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 aug 2013
Hallo allemaal, ik ben een nieuwe lid op Helpmij.nl, en heb een vraag. Ik heb een Mac, maar ik wil mijn hardeschijf als het ware, in 2'en splitsen. De ene deel moet dan Windows zijn (ik heb al een CD) en de andere moet gewoon nog de originele MacOS zijn. Heeft iemand tips? Of, een idee? Of, een programma? Ik heb namelijk gehoord van Bootcamp, maar ik weet niet hoe, en wat..

Zouden jullie mij willen helpen?

M.v.g.

Musa :D

• Lees eerst eens deze pagina's door: http://support.apple.com/nl_NL/manuals/#macoscomponents
  • Als hij geinstalleerd is zal je dus een NTFS partitie moeten maken voor windows.
    Dit kan je doen door in je "utilities" map te zoeken naar de "Boot camp Assistent".
    De boot camp assisten zal je dan door het proces lopen.​
  • Vervolgens kies je in de bootcamp assistent voor de optie "Start the windows installer"
  • kies in de windows 7 installer voor "Custom install" en kies voor de BOOTCAMP hdd / partitie
  • na het installeren pak je je os x cd om de drivers te installeren(ja daar staan windows drivers op!), of volg deze tutorial.
  • herstart de mac en houd de "Option" toets ingedrukt om het selectiemenu te krijgen.

@mastermindzh

Zou je het wat simpeler kunnen maken? Ik snap er namelijk zo even niet veel van van!

Laatst bewerkt door een moderator:
Zou je het wat simpeler kunnen maken? Door bijvoorbeeld even op je spelling te letten. Ik snap er namelijk geen zak van!

Nee, sterker nog ik help je helemaal niet meer :)
Ik ben namelijk niet gediend van zo'n reacties, niet iedereen kan overigens goed spellen...

Sorry voor mijn onbeleefdheid. Ik vraag het wel eventjes netjes:

Zou je het mij nog een keer willen uitleggen, alleen dan wat duidelijker?

Nja, vooruit dan :P

Als eerste zal je even deze pagina(s) moeten lezen over hoe je bootcamp op jouw mac (versie) werkend krijgt: http://support.apple.com/nl_NL/manuals/#macoscomponents

Daar staat eigenlijk ALLES al in, mijn opsomming was meer in het "kort" wat je moest doen.
Dus eigenlijk wil ik hiermee alleen zeggen: Open die PDF eens en lees hem, daar staat stap voor stap in beschreven hoe je met bootcamp windows (7) kunt installeren)

Hier nog een directe link voor de pdf van lion: http://manuals.info.apple.com/nl_NL/boot_camp_install-setup_10.7_n.pdf

Dankjewel, ik zal het eens gaan proberen. Heeft u gehoord van TeamViewer? Zo ja, dan kunt u mij misschien via TeamViewer helpen, als het mij niet lukt.

Dat zou eventueel kunnen, al geef ik de voorkeur aan de oplossing uitwerken op dit forum.
Op die manier kunnen andere mensen er later ook nog wat aan hebben.

Doe gewoon rustig, volg alle stappen in de pdf en dan zou het goed moeten komen!

@Muzass,

welkom op Helpmij.nl

Ik vind je reactie van 15.00 uur niet echt passen je maakt het deels weer goed maar zo gaan we niet met elkaar om op Helpmij dus let daar een beetje op want zo wordt je denk ik niet echt meer geholpen daarom je reactie ook even aangepast

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan