Opgelost Bootdevice not found

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

tlips

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2011
Hallo,
Zorin installeren lukte prima. dat ging in het verleden ook vaak goed. Maar nu krijg ik steeds Bootdevice not found. Diverse opstart en andere instellingen geprobeerd. Geen succes. De image op de usb card is oké. Alles klopt, totdat ik opnieuw opstart nadat de usb card is verwijderd. Waar gaat het mis? Alvast bedankt voor je meedenken.

Heb je dit probleem gelijk na het installeren of was Zorin al succesvol werkend en is het probleem daarna ontstaan?
In het eerste geval vermoed ik dat jouw BIOS op UEFI staat ingesteld. Het kan zijn dat Zorin op Legacy/mbr moet draaien.

Hoi, bedankt voor je snelle reactie. Het blijkt dat Linux mint draait op uefi en niet op Legacy. Dat zal voor zorin hetzelfde zijn. Gek. Ik gebruikte eerder legacy (op een andere laptop)

Sommige distro's draaien zonder problemen op EUFI, anderen weer totaal niet. Ubuntu kan ik in beide opstarten. Bij Gentoo heb ik tijdens de installatie de keuze moeten maken tussen EUFI en Legacy. Wubuntu (de huidige versie heet nu Winux) krijg ik alleen maar opgestart mijn Legacy.

Terug
Bovenaan Onderaan