Bootdisk Failure bij een nieuwe HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Urbramus

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2009
Hallo, ik heb een nieuwe sata harde schijf gekocht, omdat de huidige te klein is.
Maar zodra ik hem insteek en de pc weer aanzet en de win XP cd erin doe krijg ik "Bootdisk failure, press enter..."
Dus ik dacht dat ligt vast aan de bios.
Ik heb de cd-rom als 1ste boot en als 2e de harde schijf. Maar dan doet hij het niet, ik heb het geprobeerd te veranderen, maar krijg nog steeds "bootdisk failure, press enter..."
De kabels zitten er ook goed in, als ik de oude harde schijf erin doe gaat alles wel goed.
Weet iemand wat ik moet doen?
Alvast erg bedankt,
groeten Bram.

Even vragen.
Je hebt de oude schijf eruit gehaald en er een nieuwe in gezet of heb je de schijf erbij gezet?
Ik neem aan dat je de oude schijf vervangen hebt maar ik lees niet of je ook het besturingssysteem er opnieuw hebt op gezet !!
Wat heb je nu precies gedaan?

Laatst bewerkt:
De harde schijf is nog leeg, ik wil xp erop installeren.
De ouwe harde schijf heb ik eruit gehaald, want heb een IDE schijf als 2e schijf.
Mijn XP cd is niet beschadigt, ik heb een originele en een kopie (ook niet beschadigt) ervan, zodat de originele niet beschadigt.
Ik heb net geprobeerd XP op de oude harde schijf te installeren tijdens het opstarten, maar dat doet hij nu ook niet meer:confused:
Ik ben nu helemaal in de war...
Alvast bedankt.
Groeten Bram.

Is de nieuwe schijf IDE of SATA ?

Staat de jumper van de tweede schijf op Slave ?

De ouwe Sata was master en de nieuwe harde schijf is Sata.
De oude harde schijf is IDE en staat op slave.
Bedankt voor je reactie.
Groeten Bram.

De ouwe Sata was master en de nieuwe harde schijf is Sata.
De oude harde schijf is IDE en staat op slave.
Bedankt voor je reactie.
Groeten Bram.

De nieuwe schijf wordt dus in de BIOS wel herkend ?

Welk merk is de nieuwe schijf ?

Mocht het toevallig Seagate of Maxtor zijn, dan kan DiscWizard bij de installatie behulpzaam zijn :

http://www.seagate.com/ww/v/index.j...toid=d9fd4a3cdde5c010VgnVCM100000dd04090aRCRD

Vergelijkbare wizards zullen ook voor andere merken beschikbaar zijn.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan