Bootdisk failure

Status
Niet open voor verdere reacties.

debaerkr

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2003
Hallo,

Ik heb volgende probleem.
Ik ben bezig aan het defragmenteren en ondertussen ben ik op het internet aan het surfen ineens valt pc uit start op en geeft bootdisk failure, please insert bootdisk.
Ik zet pc volledig uit en start opnieuw op en ik kan verder werken.
Ik heb dit al 2 maal voorgaat. Mijn pc maakt geen abnormale geluiden, hij reageert normaal, hij start normaal op.
Kan er mij iemand helpen en hoe maak ik een bootdiskette voor windows xp, ik was bij bootdisk gaan kijken, maar het bestand is te groot voor op een diskette te zetten.
Bedankt.
Groetjes
Krista

Een goede defragmentatie kan niet plaatsvinden als er continue naar de schijf geschreven wordt (door met de pc te werken). Hierdoor moet er steeds opnieuw begonnen worden. Sluit dus zo veel mogelijk programma's af en laat de pc de defragmentatie zonder onderbreking afronden. Als hij toch uitvalt zonder dat je erachter zit, dan is de harde schijf mogelijk beschadigd.

De XP bootdisk is er niet eentje, het is een serie van 6. Je kunt ze hier downloaden:
http://support.microsoft.com/kb/310994/nl

Let wel op de service pack versie! Deze moet gelijk zijn aan het service pack dat op de installatie-cd staat.

Probeer eens te defragmenteren in de Veilige Modus.

Tijdens het opstarten op [F8} drukken en dan kiezen voor "Veilige Modus"
Dan daar nog een keer proberen te defragmenteren.

Het is verder niet super handig om tijdens het defragmenteren van een PC nog iets anders erop te gaan doen.
Tijdens het internetten komen er steeds temp-bestanden bij en die pakt het defragprogramma niet altijd mee.

Start op van de XP cd, en voer daar een chkdsk /r uit.
Ook een fixboot en een fixmbr.

Die melding geeft aan dat er, of iets met de hdd niet goed zit, of met het bestandssysteem, of met de MFT, de partitietabel, of, ook voorkomend, het geheugen.

Maak een Bart PE bootdisk. Windows XP bootable van een cd :thumb:

Of nog beter, download de Bart PE ultimate versie van Demonoid. Alles wat je nodig hebt bij problemen op een bootable Windows XP cd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan