Bootdisk met USB Pen drive?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Naz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Naz

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2002
Ik wil van Win ME overgaan naar Win XP.
Maar wil eerst een bootdisk maken van Win ME.

Het gaat om een laptop, zonder diskettedrive en CD-Rom speler. Dus ik wilde de USB pen drive gebruiken als bootdisk.

Ik heb een aantal bootdisk.exe file gedownload en telkens zegt ie dat ie mijn diskette drive niet kan vinden, logische want die is er ook niet. Maar ik kan geen USB drive selecteren.
Wie heeft een tip?

Dat zal moeilijk worden ,want het is altijd of drive a: of HD C: of cdrom speler.
Maar als iemand anders het weet?
Zou wel handig zijn,ik heb ook een pen van 64 MB dus daar kan veel mee , maar of dit kan wat jij wilt?
Zal me benieuwen .............

is het uberhaupt wel mogelijk om rechtstreeks van een usb onderdeel te booten??

Jazeker, dat is mogelijk. Ik kan zelfs van allerlei memorycards (fotomemory cards) en microdrive booten.
Maar je bios zal het moeten ondersteunen, misschien is er voor jouw geval ook een bios update beschikbaar.

P.S. de meeste ME cd-rom's zijn bootable en daar heb je dus geen bootflop voor nodig.

Geplaatst door maestro12
P.S. de meeste ME cd-rom's zijn bootable en daar heb je dus geen bootflop voor nodig.
Geplaatst door Naz

Het gaat om een laptop, zonder diskettedrive en CD-Rom speler. Dus ik wilde de USB pen drive gebruiken als bootdisk.

:)

De laptop heeft geen interne cd rom speler.
Ik heb wel een externe cd/cd-rew speler van het merk Hp. De laptop is van Sony.

Dus stel als ik Win Xp erover heen ga zetten blijft hij dan nog steeds mijn externe cd rom speler herkennen? Want als hij eerst de hele schijf gaat formateren, dan worden ook alle drivers gedelet dus ook van die externe cd/cd-rew speler.

Geplaatst door Naz
De laptop heeft geen interne cd rom speler.
Ik heb wel een externe cd/cd-rew speler van het merk Hp. De laptop is van Sony.

Dus stel als ik Win Xp erover heen ga zetten blijft hij dan nog steeds mijn externe cd rom speler herkennen? Want als hij eerst de hele schijf gaat formateren, dan worden ook alle drivers gedelet dus ook van die externe cd/cd-rew speler.

Stop eens gewoon de xp cd-rom erin en zet de laptop aan en kijk of die wil booten van de cd-rom, dit gebeurt namelijk dan buiten eventuele drivers om, dan weet je het gelijk zeker.

P.S. een hoop laptops ondersteunen booten vanaf netwerk, heb je die mogelijkheid niet?

Er zit wel een netwerkkaart in, maar heb nog nooit via netwerk geboot. Hoe gaat dat in zijn werk?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan