bootdisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

bloopy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 dec 2001
Hoi ,

Ik heb bijna al mijn partities in ntfs staan.

Echter de c en d nog niet.
Het liefst wil ik die ook zo hebben.
Nu heb ik een proggie gevonden die wel ntfs kan lezen en kopieeren naar fat maar ik wil dus eigenlijk een bootdisk hebben die ntfs kan lezen zodat ik xp vanaf mijn D schijf kan instaleren.

Bestaat zo een disk ?

Op google kom ik dus telkens uit op dat proggie die het wel kan lezen en omzetten naar fat32.

De bedoeling is dus dat ik alles in ntfs heb staan en ook d.m.v een bootdisk xp kan instaleren vanaf d (dan ook in ntfs)

jazeker.

Maar ik wil het liefst dus alle partities in ntfs hebben en dan wel kunnen booten van af een disk en dan installen vanaf de hard disk.

Het voordeel om vanaf de harddisk te installen is dat hij dan nooit vraagt om de CD WINXP er in te doen.

Ik ben gewoon een beetje lui wat dat betreft. :o

Dat hij nooit vraagt om een Win XP CD-rom?? Hij zal toch eerst bestanden naar de harde schijf moeten kopieren, of heb ik het mis? Maar ja, ik weet het verder ook niet.

Ik heb deze ervaring opgedaan tijdens win 3.11 en verder.

Als ik instaleer vanaf hd dan heb ik nooit meer het probleem gehad van het in moeten leggen van de cd.

(met 3.11 uiteraard de diskettes)

Met XP weet ik niet of hij dat ook doet maar uit pure luiheid heb ik dus de complete instal dir op de hd gezet en ik heb nooit problemen.

Nou heeft een kennis van mij weleens met het instaleren vanaf cd het probleem dat een bepaald bestand niet gelezen kan worden.

Vandaar dat ik het liefst vanaf hd instaleer.

Vanaf CD

Zover ik weet heeft niet elke versie dit maar sommige windows cd zijn zou in mekaar gezet dat tijdens de setup gewoon wordt gekeken of de cd aanwezig is, het apparaat weet dus dat hij naar een cdrom speler moet zoeken en moet kijken of daar de cd aanwezig is, zo niet gen installatie, dit heb ik toevallig met een Win98Se.

Ik hoop dat dat dus niet het geval is met Winxp.

Je kunt uiteraard ook de harde schijf bootable maken.

Dan mocht het ooit voorkomen aangeven in de bios dat je voor een keer met die harde schijf wilt opstarten, nu zou je helemaal geen probleem moeten hebben.

grtjs jjw

Bedankt voor de hulp jjw

De eerste link gaf geen uitkomst en de 2e doet het niet

Maar dat hele verhaal van naar je harde schijf kopieren dat hoeft toch niet meer met xp? Deed het met vorige windows versies ook altijd. Heb het met xp niet gedaan en die vraagt nooit om de cd. Niet met installeren of wat dan ook.:8-0:

Dat is dus het enigste wat ik nog niet gedaan had.

Zal voor de verandering het eens een keer proberen als het systeempje weer eens vast loopt.

Kijken of er inderdaad geen problemen komen zoals die bij een maat van mij zoals ik al aangaf.

Links

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;305595

Als je de hele regel zou kopieeren naar een adres dan moet hij het wel doen en de de eerste regel doet het bij mij wel.

De tweede link gaat over het maken van een bootabvle opstartflop voor ntfs....

Toch wel makkelijk in jouw situatie

grtjs jjw

ok jjw bedankt.

De link werkt inderdaad.

Ga het gauw proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan