Bootdiskette maken onder XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fraha

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2004
Berichten
72
Hallo, even een snelle vraag tussendoor! :D

Hoe maak ik een goed werkende bootdisktte op een XP systeem.
Het is de bedoeling om deze diskette bij een ander met XP te gebruiken om problemen op te lossen.

Wat heb ik allemaal nodig op die diskette en hoe maak ik hem bootable met een command.com erop (of iets soortgelijks)

Vroeger gebruikte ik format a: /s hiervoor maar dat lukt niet meer in XP blijkbaar...

Frans
 
Je kunt in 'Deze Computer' en dan bij floppy formatteren toch kiezen om een opstartdiskette te maken? Veel zul je er niet aan hebben denk ik. Met de Helpmij bootdisk kon je denk ik meer.
 
ik denk dat de (6 !!!) diskettes in de link van updidaisy de enige bruikbare zijn om toegang te krijgen tot een NTFS (WinXP) ingedeelde schijf.
 
Geplaatst door Jozo
Wat voor problemen ? [/B]

Dat Virus die blijft na een boot en de computer steeds doet afsluiten. Nu weet ik wel dat het commando shutdown -a even helpt maar ik moet er vanaf.
Nu heb ik dat systeem geformatteerd en opnieuw xp pro erop gezet en nu is het virus er nog!

Bootsector virus dus. Hoe krijg ik dat nou weer weg! het was iets met /MBR maar het preciese commando kan ik me niet herinneren helaas!

De naam van het virus trouwens ook niet!

Frans
 
Geplaatst door vanschagen
opstarten met opstart disk en dan fdisk /mbr
Dat gaat niet lukken want de schijf is in ntfs geformatteerd. Opstartschijf ook niet beschikbaar

Frans
 
Geplaatst door Fraha

Dat gaat niet lukken want de schijf is in ntfs geformatteerd. Opstartschijf ook niet beschikbaar

Frans

Dat commando gaat net zo goed op NTFS, maar je hebt dus niet de cd van Windows XP?
 
Geplaatst door megabit


Dat commando gaat net zo goed op NTFS, maar je hebt dus niet de cd van Windows XP?

Ja sorry, daar kwam ik net ook achter! Ik gebruikte altijd een fdisk op een DOS 622 floppy, en dan werkt het dus niet.
Maar het probleem is opgelost. Mijn denkfout was dat ik een virus zocht nadat ik schoon geformatteerd en ge-installeerd was.
Dat was er niet, maar het aftellen begon wel weer!!!

Oplossing: Zelfs als je nog geen verbinding hebt gemaakt (in dit geval was het een Wanadon't ;)kabelmodem) d.m.v. de software (m.a.w. ik had de wanadoo software nog niet geinstalleerd)
Dan kan je toch wel een aanval krijgen en 'besmet' raken.
Als allereerste moet je dus de XP firewall aanzetten nadat je de installatie gedaan hebt, en tijdens de installatie ook de verbinding tussen andere pc's en/of het internet fysiek verbreken! Anders gezegd, haal alle onnodige stekkers uit je pc!!

Probleem nu opgelost ! Iedereen bedankt voor het meedenken!
TIP:

Verhelderende link om bij te lezen: (Engels) http://www.blackviper.com/index.html
Frans
;)
 
ik heb het probleem op gelost met een andere cd van windows,de windows cd die ik bij de pc had gekregen werkte niet omdat het een oem versie is en ik in de tussentijd de hardware hebt veranderd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan