bootdiskette Windows, hoe werkt dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

esath

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2002
Berichten
28
Op mijn laptop met windows ME kon ik niet meer op internet met Explorer.
Eerst heb ik mijn virusprogramma geupload. Dat werkte nog wel maar geen virussen te bekennen.
Vervolgens heb ik geprobeerd terug te gaan naar de vorige versie van Explorer, in de hoop dat die dan weer zou werken. De rest werkte toen nog prima.
Daarna moest ik opnieuw opstarten maar de laptop wilde toen niet meer werken. Het enige dat werkt is dat ik mijn bureaubladfoto zie, zonder snelkoppelingen. Als ik op ctrl-alt-del druk zie ik niets! Het lijkt wel of niets aan is.

Via de veilige modus kom ik alleen in een helpbestand dat vervolgens niet werkt. Ook hier is met ctrl-alt-del niets te zien.

Via een desktop (en USBUSB kabel) kan ik nog wel in de PC komen, maar alleen in mijn documenten omdat ik alleen die map opgegeven heb in het netwerk.

bij de FAQ vond ik de site van wintips. Hier kan een bootdiskette voor Windows gedownload worden.
Maar ik heb geen idee hoe dit werkt.
Blijven mijn bestanden dan nog intact? Kan ik dit veilig uitproberen of kan ik beter eerst alle bestanden via de desktop veilig stellen.

Bij wintips vond ik de volgende info:

Windows start niet na herstel:
Het kan wel eens voorkomen dat een systeemherstel leid tot een systeem wat niet meer op wil starten.
in dit geval heb je de opstart diskette nodig die je tijdens de installatie hebt gemaakt om de boel proberen te repareren.
Meestal zal er een melding verschijnen met gegevens over wat er aan de hand is.

helaas heb ik dus geen opstartdiskette.
 
ik kan de bootdiskette wel vinden

Ik heb wel gevonden waar ik zo'n diskette kan downloaden.
Maar kan ik die gebruiken zonder dat mijn bestanden verdwijnen?
 
Hoi,

Kun je ook geen systeemherstelpunt bereiken (als je er al een hebt)?

Grtzzz.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan