Beste,
Dit lijkt me het ideale forum om even m'n vraag voor te leggen.
Om alles stukje sneller te laten lopen, en omdat in de laatste 5 jaar m'n pc toch nooit geherinstalleerd is geweest, heb ik me een SSD disk van 32 Gig aangeschaft.
Is echter een SATA disk en m'n PC had nog geen SATA aansluiting.
Dus extra SATA PCI kaartje bijgestoken (VIA VT6421).
M'n originele boot disk 200 gig (c: d: en e: ) even losgekoppeld om geen verassingen te hebben.
Boot van XP Home CDROM gedaan, via F6 extra driver geactiveerd voor SATA kaartje, en rest van eerste stuk installatie XP gedaan.
Nu komt het :
XP installatie vraagt op te reboten en dan krijg ik een melding dat er een fout is met de harddisk configuratie. (exacte omschrijving heb ik niet genoteerd)
Het lijkt me alsof de bios m'n PCI kaartje niet kan aanspreken ter boot.
Is immers in de BIOS ook niet selecteerbaar als schrijf waarvan ik wil booten ('k heb wel 'boot van alle mogelijke devices' aan staan.)
Wat moet er geselecteerd worden in de bios om te booten van een disk via een PCI kaart ?
Is booten wel mogelijk via een extra PCI kaart ?
MB = MSI MS-7048 (Medion PIV 3000 PC van ongeveer 5 jaar terug)
BIOS = PHOENIX
CHIPSET = i865PE
Dit lijkt me het ideale forum om even m'n vraag voor te leggen.
Om alles stukje sneller te laten lopen, en omdat in de laatste 5 jaar m'n pc toch nooit geherinstalleerd is geweest, heb ik me een SSD disk van 32 Gig aangeschaft.
Is echter een SATA disk en m'n PC had nog geen SATA aansluiting.
Dus extra SATA PCI kaartje bijgestoken (VIA VT6421).
M'n originele boot disk 200 gig (c: d: en e: ) even losgekoppeld om geen verassingen te hebben.
Boot van XP Home CDROM gedaan, via F6 extra driver geactiveerd voor SATA kaartje, en rest van eerste stuk installatie XP gedaan.
Nu komt het :
XP installatie vraagt op te reboten en dan krijg ik een melding dat er een fout is met de harddisk configuratie. (exacte omschrijving heb ik niet genoteerd)
Het lijkt me alsof de bios m'n PCI kaartje niet kan aanspreken ter boot.
Is immers in de BIOS ook niet selecteerbaar als schrijf waarvan ik wil booten ('k heb wel 'boot van alle mogelijke devices' aan staan.)
Wat moet er geselecteerd worden in de bios om te booten van een disk via een PCI kaart ?
Is booten wel mogelijk via een extra PCI kaart ?
MB = MSI MS-7048 (Medion PIV 3000 PC van ongeveer 5 jaar terug)
BIOS = PHOENIX
CHIPSET = i865PE