booten via usb en image via ghost terug zetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mikkie19

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2004
Berichten
12
Ben nog niet in het bezit van een externe harde schijf, maar vraag me het volgende af:

Heb geen cdrom- of diskettestation en wil booten via usb.

Is het mogelijk om via usb-externe schijf te booten en dan via ghost een image te maken/terugzetten?

Het lukt me wel te booten via een usb stick, maar past alleen geen image op

Wie o wie

Mikkie
 
Daar heb ik zelf nog nooit bij stilgestaan maar in principe moet dit kunnen lukken als dit met een usb-stick lukt dan zal het ook met een externe schijf lukken.
 
jean42 zei:
Daar heb ik zelf nog nooit bij stilgestaan maar in principe moet dit kunnen lukken als dit met een usb-stick lukt dan zal het ook met een externe schijf lukken.
ja, maar wat heb je dan aan dit antwoord???

waarom kan je geen img op je usb stick zetten?
 
in dat geval lijkt 't me ook moeilijk om te booten ervan. dan moet je een kleinere img hebben... ik bedoel, op floppys staan ook img's 't is maar wat je wilt booten. lijkt me eigelijk logish dat wanneer 't niet past 't niet gaat.
 
Je kan natuurlijk een bootstick maken met de software (ghost boot disk) en hiermee opstarten. Je kan tijdens het aanmaken van deze bootstick ook aangeven of ghost USB 1.1 of 2 moet ondersteunen. dan kan je dus zodra de pc opgestart is via de USB stick het image van de externe HD lezen.
booten van een externe HD lijkt mij niet te kunnen. dus bovenstaande zou volgens mij de enige optie zijn.


Robbie32
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan