Booten

Status
Niet open voor verdere reacties.

sterjios

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2007
Ik heb een DVD speler waarvan ik windows XP wil booten.
Aangezien mijn kabel naar het moederbord te kort is om de DVD speler aan de 1e aansluiting te koppelen, heb ik hem aan de laatste aansluiting van de kabel gedaan aan het uiteinde, waardoor hij hem nu helemaal niet vind.

Weet iemand hoe ik dat probleem kan verhelpen? Ik kan mijn speler nu helemaal niet gebruiken.

Mvg
Sterjios

als er verder nog iets aan de kabel aangesloten is dan moet je even naar de jumpers kijken.
slave master geval.

Ik hebhet zwarte jumpertje over de 2 pinnetjes van MASTER SLAVE gedaan, en opnieuw geprobeerd, ik heb inderdaad alleen de speler erop aangesloten, mijn harde schijf is SATA.

Nog steeds vind hij niks.

alleen je dvd dan zet je deze op master

Bootmenu in BIOS...? Kleine suggestie, wellicht een groot verschil. :rolleyes:

ja de bios moet nog aangepast worden.
maar op dit moment wordt de dvd nog helemaal niet herkend.

Oh ook in bijvoorbeeld apparaatbeheer niet? Dan is het uiteraard iets hardwarematigs...

Apparaatbeheer gekeken, niets, bios ook al op booten gezet, maar daar geeft hij alleen ATAPI CD ROM aan.. ik heb hem nu buiten mijn pc liggen met de andere aansluiting van de ide kabel, maar sinds ik die jumpers heb veranderd vind hij hem ook niet meer op die aansluiting!

iemand een idee?

als ik de jumper verander en dan kijk in de bios vind hij ook niets, op allebei de aansluitingen van me ide kabel.

de ide kabel wel op de juiste manier aangesloten.
platte grijze kabel met 1 rood draadje.
dat rode draadje moet naast de voeding stekker zitten.
rood tegenover rood.

Zit bij mij heel anders, ik heb een zwarte ASUS kabel met een klein wit kabeltje aan de zijkant, op het moederbord ASUS P5K en daar zit de aansluiting voor ide onderaan, vandaar dat hij wat tekort is.

dus hoe ga ik dit doen..

Ik heb nog een andere CD speler, misschien kan ik die even proberen>?

Laatst bewerkt door een moderator:
dat is ook nog mogelijk.

Alle mogelijkheden geprobeerd, hij herkend niets, alhoewel kijk ik steeds in de bios of hij hem herkent.
Dat deed hij vroeger ook dus nu zou dat ook moeten kunnen.

Raar dat hij met niets werkt, heb de jumper in alle richtingen gezet en alletwee de aansluitingen op de ide gebruikt.

Ik snap er niets van.

Ik heb de jumper nu gewoon maar op master slave, en het uiteinde van de ide kabel in mijn speler. Gewoon terug in de computer gedaan, en misschien kan ik het via windows ofzo instellen?
Of iemand anders heeft nog een idee.

het is of master
of slave
op beide kan dus niet....

Dat snap ik, ik heb hem nu op master geloof ik, maar de jumper neemt 2 pinnetjes in, dus ook op slave.

Of begrijp ik dat verkeerd?

Misschien kan iemand mij uitleggen hoe het nou eigenlijk moet?

Ik heb een IDE kabel, en een DVD rom speler.
Waar moet ik dan de jumper zetten, en in welke van de twee aansluitingen van de IDE kabel moet ik hem aansluiten?

Mvg
Sterjios

ps: dan kan ik opnieuw beginnen met aansluiten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb ik gedaan, de dvd speler aan het uiteinde en en in de andere niets, en ik heb de jumper op master gezet.

Hij vind nog niks.

Mvg
sterjios

Kan ik op een manier kijken of mijn IDE aansluiting kapot is?
Ik heb ook al diverse IDE kabels geprobeerd.
Misschien ligt het wel aan mijn moederbord, maar alle pinnetjes staan nog recht overeind.
Heeft iemand een idee?

Mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan