Ik weet niet zeker of het hier thuishoort.
Mijn PC:
Asus P5B deLuxe mb, 3 x Sata2 hd's, 1 x eSata en 2 x 1394 hd's.
Op 1e sata Vista en 7, op 2e Sata Ubuntu 10.04.
Na upgrade van Ubuntu naar 10.04 en Grub2 ziet mijn systeem de Windows' niet meer.
Grub2 staat netjes in het MBR maar doorklikken naar de Windows BCD geeft een knipperende cursor.
De BCD is er wel en correct zoals ik kan zien mbv VistaBootPro33.
Ik start de Windowsen nu met de "search OS functie" van de bootcd van Paragon Disk Suite 2010.
In die app starten met het disk 0 MBR geeft ook een knipperende cursor.
De search geeft keurig netjes: Windows Vis die aangeklikt de correcte BCD geeft met Vista en 7.
Ik heb allerlei tools losgelaten op het MBR en de partitions maar niets helpt.
Als ik Windows opnieuw op een lege hd installeer krijg ik wel netjes na rebooten deze Windows op mijn scherm.
Er is dus ergens iets mis met een link in de beginfase van de boot, maar wat?
Als dat zo is, is dat dan de schuld van Ubuntu. Grub2 kan ik gewoon manipuleren.
Mijn PC:
Asus P5B deLuxe mb, 3 x Sata2 hd's, 1 x eSata en 2 x 1394 hd's.
Op 1e sata Vista en 7, op 2e Sata Ubuntu 10.04.
Na upgrade van Ubuntu naar 10.04 en Grub2 ziet mijn systeem de Windows' niet meer.
Grub2 staat netjes in het MBR maar doorklikken naar de Windows BCD geeft een knipperende cursor.
De BCD is er wel en correct zoals ik kan zien mbv VistaBootPro33.
Ik start de Windowsen nu met de "search OS functie" van de bootcd van Paragon Disk Suite 2010.
In die app starten met het disk 0 MBR geeft ook een knipperende cursor.
De search geeft keurig netjes: Windows Vis die aangeklikt de correcte BCD geeft met Vista en 7.
Ik heb allerlei tools losgelaten op het MBR en de partitions maar niets helpt.
Als ik Windows opnieuw op een lege hd installeer krijg ik wel netjes na rebooten deze Windows op mijn scherm.
Er is dus ergens iets mis met een link in de beginfase van de boot, maar wat?
Als dat zo is, is dat dan de schuld van Ubuntu. Grub2 kan ik gewoon manipuleren.