bootlijst weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

finny49

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2007
ik gebruik open suse, ubuntu, en freespire op 1 harde schijf . Ik heb open suse ooit actief gemaakt met acronis, en kreeg een lijst met alle 3 besturingssystemen

ik weet niet meer wat er gebeurt is maar die bootlijst is weg. dus een lijst met besturingssystemen die komt na het opstarten, zodat je kan kiezen welke besturingssysteem je wil opstarten. Die lijst is nu weg, en die wil ik graag terug hebben. Hoe krijg je die lijst weer terug. Ik gebruik alleen linux .Graag antwoord.

Start de computer nog op met de Linux distributie aanwezig op de harde schijf ? Zo ja, dan is het heel eenvoudig.

Start de Pc met de Live CD ( ik ga hier uit van Ubuntu )

Open een terminal en tik in :

sudo grub

Typ nu in :

rooot (hd0,0)

Verander de cijfers voor de harde schijf en partitie waarop u Grub wenst te installeren ( meestal sda0 dus 0,0 )

typ nu in :

setup (hd0)

typ nu in :

quit

En herstart de machine.

Kopiëer nu de opstartregels van de andere distributies en zet deze onder Ubuntu in /boot/grub/boot.lst. Let wel op, plak de regels niet in het automagic deel van het bestand.

Gebruikt u overigens ook Ubuntu 8.10 ? Zo ja, laat dat dan weten, want soms wil deze wat nukkig doen ;)

Het lukt niet meer om van de harde schijf op te starten, wat wel gaat is van de open suse cd-rom. je vroeg ook of ik ubuntu 8.10 gebruikte, nou ik ben tot 8.04 gegaan, ik weet niet wat er met mijn systeem aan de hand is, maar upgraden naar 8.10 lukt niet. Ik las iets over repository maar ik weet niet wat dat is.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan