Bootloader na install Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

RikXP

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2009
Hoi beste forumleden!

Ik had een pc, met xp, maar nu heb ik een partitie met de oude xp en een partitie met windows 7 op gezet, maar de PC start standaard op met 7, en ik zou graag een bootmenu willen. Zodat ik kan kiezen tussen XP en 7.

Ik heb al diverse termen in google geprobeerd, maar daar kwam alleen maar uit hoe je een besturingssyteem als eerst moest starten, niet hoe je een menu moet weergeven.

Hopelijk kan iemand mij wijzer maken...

Bedankt.

RikXP.

er is een manier:
(via windows 7)

'Start' > rechtermuis knop op 'Computer' en dan kies je 'Eigenschappen' > dan kies je aan de linkerkant 'Geavanceerde systeeminstellingen' > dan klik je op de tabel 'Geavanceerd' > dan klik je onderaan bij 'Opstart- en herstelinstellingen' op de knop 'Instellingen'

Nu zit je bij de instellingen, je kan hier alles instellen. (als het goed is)

check ook even of Windows XP er tussen staat, zo ja? dan klopt het en moet je 'lijst met bestuuringssystemen (eigen keuze in sec) seconde weergeven' aangevinkt hebben.

Ok bedankt. Het is nu al laat, maar morgen ga ik hete even proberen, en dat horen jullie of het gelukt is.

Helaas. Het is niet gelukt. Maar ik kan wel in de partitie, en hij staat wel bij schijfbeheer.

Alleen kan ik bij de opstartinstellingen niet kiezen uit Windows XP, en staat hij ook niet in de lijst bij MSCONFIG.

Weet iemand hoe dit kan?

YES! Gelukt met EasyBCD. Bedankt voor jullie hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan