bootloader van vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

wanderer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 sep 2006
Berichten
1.854
Heb Vista verwijderd,( HD geformatteerd met xp setup) en xp teruggezet.

Even een off topic vraagje als je het niet erg vindt.Bleef je nog last hebben van de Vista bootloader,daar lees ik namelijk geregeld over.

Alvast dank.

Greetz
 
Hoi !

@wanderer: Je moet, voordat of na je Vista verwijderd, via VistaBootPro de Vista bootloader verwijderen ! Kan vanuit XP of Vista.

Zo heb je geen problemen.

Greetz,

Harry.
 
Dank voor je reactie Harry Snor,ik stelde de vraag omdat ik nogal tegenstrijdige berichten lees over de problemen met die Vista bootloader.

De een lost het op met de commando's fixboot of fixmbr in de herstelconsole.

Een ander beweert dat het bovenstaande niet mogelijk is en lost het op door de partite te verwijderen en weer opnieuw aan te maken.

Het programma VistaBootPro of Easy BCD 1.52

http://www.vistabootpro.org/

http://neosmart.net/dl.php?id=1

henkyb door eenvoudig te formatteren,dus ik hoop dat hij ook nog even wil reageren.

Greetz
 
@wanderer ik heb er maar een eigen vraag van gemaakt.
een vraag in een andere vraag zetten is niet overzichtelijk en niet netjes.
Dus let daar de volgende keer even op.
 
Mij lukte het om gewoon met de XP cd de fixmbr te gebruiken, maar dat kan alleen als de reserve mbr van XP er nog opstaat.

Ook met goodold fdisk /mbr is het mij gelukt, met daarna weer de bovenstaande.

Ook met het spartaanse progje MbrFix lukte het, toen de eerste niet meer werkte, daar die reserve MBR ook overschreven was.

Maar ook de door jezelf en @ Harrie Snor aangegeven manieren schijnen te werken.

Soms verdiep ik mij erin, om voor een gewone gebruiker een gemakkelijker oplossing te vinden.
 
@wanderer ik heb er maar een eigen vraag van gemaakt.
een vraag in een andere vraag zetten is niet overzichtelijk en niet netjes.
Dus let daar de volgende keer even op.
Wel een beetje erg strikt moet ik zeggen,de vraag in het andere topic was al beantwoord en het topic is zo kort dat,de overzichtelijkheid echt niet in het geding kwam.

Mijn vraag stelde ik aan TS daar,met name henkyb en die gaat misschien helemaal niet meer reageren,terwijl hij juist degene was die het antwoord had kunnen geven :confused:

Ik zal dit uiteraard in het vervolg niet meer doen,maar wat ik al zei,het is wel erg kort door de bocht,een enkele off topic vraag moet wel kunnen dacht ik.

Misschien wil je zo vriendelijk zijn om mijn reactie op Harry Snor,die daar nog steeds staat,ook hier te willen bijplaatsen i.v.m. met de overzichtelijkheid?

In elk geval mijn exuus voor dit voorval en bijvoorbaat dank.

Greetz
 
Wel een beetje erg strikt moet ik zeggen,
Daar zijn wij voor om dat te bekijken en te beoordelen.
Mijn vraag stelde ik aan TS daar,met name henkyb en die gaat misschien helemaal niet meer reageren,terwijl hij juist degene was die het antwoord had kunnen geven :confused:
TS vroeg om een partitiemanager

Ik zal dit uiteraard in het vervolg niet meer doen,maar wat ik al zei,het is wel erg kort door de bocht,een enkele off topic vraag moet wel kunnen dacht ik.Offtopic vragen kan niet.

Misschien wil je zo vriendelijk zijn om mijn reactie op Harry Snor,die daar nog steeds staat,ook hier te willen bijplaatsen i.v.m. met de overzichtelijkheid?de reactie van Jouw heb ik hierbij geplaatst

In elk geval mijn exuus voor dit voorval en bijvoorbaat dank.

Greetz
 
@puppie
Dank voor het bijplaatsen van mijn bericht :thumb:

@Lange Pier
maar dat kan alleen als de reserve mbr van XP er nog opstaat
Enig idee hoe het komt dat die backup-bootsector soms wordt overschreven?

Greetz
 
Nee, geen idee eigenlijk, alleen vermoedens, door nogmaals Vista te installeren, door een repair van de boot, door eerst Vista alles te laten indelen op die schijf, zijn er zo een paar.

Wat ik merkte toen ik eerst Vista op een voorgepartitioneerde en geformateerde schijf installeerde, werkte de fixboot van XP wel, na een reparatie niet meer, ook na een herinstall weer op een andere schijf, naast XP, niet.

Zit nu al te rommelen sinds bèta 1, en ben er nu even klaar mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan