Bootloader Win 7 & Ubuntu (dualboot)

Status
Niet open voor verdere reacties.

PureTryOut

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2011
Hoi,

Ik ben sinds kort aan het dual-booten maar ik vind het vervelend om bij elke keer opstarten snel de Escape toets te moeten indrukken om een ander besturingssysteem te selecteren (als je te laat bent mag je de computer weer opnieuw opstarten).
Is er een manier om te zorgen dat de BIOS elke keer bij het opstarten vraagt welk systeem ik wil launchen?

Alvast bedankt.

EDIT: Ik heb geen idee waar ik dit anders neer moest zetten, kan een moderator dit naar de goeie plek verplaatsen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat zijn je twee systemen en wat is je core bootloader? Grub of NTLDR ?

Hoi,

Je vraag staat bij "overige besturingssytemen" en je geeft niet aan met welke 2 besturingssystemen je een DUAL BOOT hebt.

Laatst bewerkt:
OK laat ik wat duidelijker zijn (ik zei het verkeerd sorry daarvoor), ik GA dual-booten. Op het moment heb ik Windows 7 geinstalleerd en ik wil Ubuntu booten van een USB drive. Omdat ik hier vrij nieuw in ben weet ik niet wat je bedoelt met Grub of NTLDR, waar kan ik dat vinden?

Je kan bij de opstartinstellingen van je firstboot OS aangeven hoelang je keuze menu van je OSsn bij het booten moet worden weergegeven. Hierdoor krijg je meer tijd om je OS keuze te maken. Volgens mij staat deze standaard op 30 seconden, en dat zou over het algemeen lang genoeg moeten zijn.

Offtopic, flinke botsing op deze kruizing:p

Je kan bij de opstartinstellingen van je firstboot OS aangeven hoelang je keuze menu van je OSsn bij het booten moet worden weergegeven.

Aah bedankt dat was wat ik nodig heb. Nogmaals sorry voor de verkeerde locatie van deze vraag, ik had nu eenmaal geen idee waar ik het anders moest stellen.

Geen probleem, we spreken je er wel op aan hoor ;)
Heb hem toch maar even naar W7 verplaatst daar dit nu je OS is en Ubuntu vanaf USB gaat draaien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan