Bootloader Windows 7 aanpassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

SjaakVerhoeve

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2007
Beste,

Na het installeren van Windows 7 (Home Premium) op mijn pc met Windows XP (Home Premium), krijg ik tijdens het opstarten steeds de vraag:

1) of ik Windows 7 wil opstarten
2) of ik een oudere versie van Windows wil opstarten
3) of ik Windows XP wil herstellen

Volgens mij heet dit de Bootloader? In ieder geval blijft deze vraag staan voor 30 seconden en dan wordt Windows 7 pas opgestart.

Nou is mijn vraag of ik dit kan wijzigen, zodat Windows 7 automatisch opstart zonder deze keuze voor te stellen?

easybcd Kun je je bootloader aanpassen. Zal er maar eens even bij kijken als ik jou was.

In Win7 en XP kun je aangeven welk OS opgestart moet worden.

buroblad->deze computer rechtsklikken->eigenschappen. Dan tabblad [geavanceerd] en de knop [opstartinstellingen]. Ook het keuzescherm kun je aanpassen/uitschakelen.

Laatst bewerkt:
Hoe het in Win7 moet weet ik niet maar in XP kun je aangaven welk OS opgestart moet worden.

buroblad->deze computer rechtsklikken->eigenschappen. Dan tabblad [geavanceerd] en de knop [opstartinstellingen]. Ook het keuzescherm kun je aanpassen/uitschakelen.

Dit werkt in Windows 7 ook wel: Start --> msconfig --> Computer opstarten, echter staat hier alleen het Windows 7 besturingssysteem. Het wordt dus lastig de andere twee te verwijderen.

Ik zal proberen of dit met de tool 'EasyBCD 2.0' wel mogelijk is.

Hoi,
mijn vraag is, als je toch automatisch van Win 7 wilt opstarten waarom heb je dan het andere OS laten staan?
Haal je de vewijzing v.h. andere OS weg dan start die iig niet meer op.
EasyBcdWin7
Mij configuratie is b.v.:
standaard eerste opstartoptie Win 7 (druk ik op enter start hij gewoon meteen door)
weergave: 10 sec om WinXp te selecteren (indien nodig)
Die wachttijd kun je verder gemakkelijk instellen bij geavanceerde systeeminstellingen (windowstoets + pause/break)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan