Bootloader windows 7 windows xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

alain1988

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
beste ik had voor kort windows xp op men computer staan nu heb ik onlangs windows 7 aangekocht ik heb deze geinstaleerd op een apparte partitie.

nu blijkt als ik de pc opstart dat ik windows xp niet in die bootloader zie staan ik heb gelzen op een forum dat je met het progje easybcd kunt herstellen naar de bootloader van xp maar die doet het dus niet als ik hem herstel naar xp vindhij een bestand grub ofzo nie meer en moet ik men dvd van windows 7 invoeren en de opstartregels laten herstellen

weet er iemand hoe je dit kan fixen .
nu ik hier toch ben is er een mogelijk hied om 6 gb ram te gebruiken in windows xp dit was de reden van aankoop van windows 7

weet er iemand hoe je dit kan fixen .
nu ik hier toch ben is er een mogelijk hied om 6 gb ram te gebruiken in windows xp dit was de reden van aankoop van windows 7

het is mogelijk als je een 64bit versie hebt van XP, de 32bit versie gaat maar tot 3.5 gb

Hetzelfde geld overgens voor win7.

Dus ik hoop voor jou dat je de 64bit versie hebt gekocht/geinstalleerd.

grt

Rens

re

@ rens ik heb de 64 bit versie van windows 7 voor mijn games te spelen

re

@ bertus nee ik heb niets van linux er op staan .

normaal dien je toch een bootloader te krijgen als je 2 os op het systeem hebt staan wel in dit geval krijg ik het niet dien het progje te openen en dan "ZOU" je kunnen schakelen tussen de twee os's wat dus niet het geval is als ik het doe krijg ik die foutmelding

goed na wat gesurf heb ik gelezen hoe je een bootloader ivoert inwindows nu is het volgende ik zien windows xp nu staan maar als ik deze aanvink krijg ik de volgende error
/ntldr
0x000000F wat heb ik verkeerd gedaan of wat moet ik doen ?

dit heb ik gedaan in de cmd terminal onder admin in windows 7
cdedit /create {ntldr} /d "Windows XP"
bcdedit /set {ntldr} device partition=D:
bcdedit /set {ntldr} path \ntldr
bcdedit /displayorder {ntldr} /addlast

Laatst bewerkt:
opgelost

we hebben een volledige wipe gedaan van de harde schijf en we hebben windows xp *64 geinstaleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan