bootloader

Status
Niet open voor verdere reacties.

ibiza

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 apr 2002
ik draai nu millenium en wil tijdelijk xp erbij hebben
maar xp vliegd er na 4 dagen er weer af
hoe zit dan met uwe bootloader.ik zal altijd het scherm blijven krijgen om te kiezen mil/xp

ik had gedacht boot.ini op diskette te zetten als ik alles xp wegdoe de minste problemen zal hebben
maar vind gewoon de boot ini niet
dat zou ik doen ,wie weet er een beter idee

xp zou natuurlijk op andere partitie komen

hoe mijn bootloader eruit ziet:

[ plaatje weggehaald ivm bandbreedte ]

maar het is idd heel goed mogelijk om je boot.ini op te slaan, XP er op te zetten, XP eraf te gooien (door formatteren bijv.) en daarna de boot.ini weer te vervangen door je ouwe...al zou je XP niet meer verwijderen, als je de boot.ini wel weer terugzet dan zul je ook niks meer van XP merken (totdat je de boot.ini weer aanpast natuurlijk) omdat deze niet geladen wordt...

succes

Laatst bewerkt:
Als je WinXP niet meer gebruikt, dan kun je de oude situatie herstellen door met een bootdiskette op te starten en vanaf de A:\> prompt het commando SYS C: uit te voeren. Dan start alleen WinME maar meer op. Kun je ook NTLDR, NTDETECT.COM, BOOT.INI en PAGEFILE.SYS verwijderen want die horen bij de XP installatie en heb je dan niet meer nodig.

kan verborgen mappen van windows zien
heel veel ini behalve boot.ini

Je kunt behalve het weergeven van verborgen bestanden, ook aangeven dat bestanden met bekende bestandextentie deze niet weergeven. Je ziet in dat geven alleen boot staan, met als icoon een tekstblaadje. Dat is het bestand boot.ini wel.
Maar wat is nu je situatie? Wat heb je gedaan en wat wil je doen? Het feit dan je boot.ini niet kunt vinden is geen grote ramp. Ook al moet hij er wel zijn, als je WinXP hebt geïnstalleerd tenminste.

alles is vrijgegeven qua extenties of verborgen mappen
geen boot ini zou kunnen dat het in millenium anders noemt kan niet volgens mij
rarara waar zit het is de groote vraag

Maar het is mij onduidelijk wat je nu op je schijf hebt geïnstalleerd. WinME en WinXP? En wil je nu terug naar WinME zoals je eerder zei? Daar heb ik hierboven al aangegeven hoe dat zou moeten. En dat boot.ini is zo klein, dat doet er niet zo toe als je dat niet kunt vinden. Voor WinME is het ook niet nodig.

nu heb ik millenium
wil ff dualboot maken voor wat gekregen software te testen maar dan veranderd uwe bootloader ook
dus dacht ik mijne bootloader van nu (millenium) op diskette zetten
dan ik na verwijderen xp ook de bootloader aanpassen
is nu een beetje duidelijk

Windows ME heeft helemaal geen boot.ini hoor. Als je helemaal nog geen WinXP hebt geïnstalleerd, dan kan er ook geen boot.ini op je PC staan. Zie mijn eerste antwoord.

ik zal dat over hoofd hebben gezien
ik dacht als je met 1 os. je ook een boot.ini had
nu zal ik ff xp opzetten dan ik ff testen van software

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan