Bootloop door videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

GSnijders

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mei 2012
Berichten
3
Ik heb een jaar oude computer, zelf samengesteld en laten assembleren. Sinds ik de computer heb kwam het met enige regelmaat voor dat hij niet wilde opstarten en bleef hangen in de eerste seconde van het opstartproces. Ik ben terug geweest naar het bedrijf waar ik hem gekocht had, maar daar konden ze destijds niets vinden.

Inmiddels is het zover dat mijn pc helemaal niet meer aan wil. Ik ben zelf al wat op onderzoek uitgeweest en het probleem lijkt bij de videokaart te liggen (ATI Radeon, type zou ik op moeten zoeken. Asus moederbord). Als ik de videokaart verwijder start het systeem normaal en als hij eenmaal over het dode punt heen is werkt alles perfect.

Dit zou ik dus graag verhelpen, maar ben zelf niet zo'n computerwonder, vandaar mijn vraag.

Alvast bedankt en groeten
 
Videokaart dood denk ik. Gaat je veel kosten als je er mee gaat gamen :S.
 
Hij werkt wel, perfect zelfs. Hij komt alleen niet over het dode punt in zijn boot heen...
 
Hoi,

Welkom op Helpmij,

Zou je even je hardware en voeding willen melden dan kunnen we misschien betere opties kunnen geven
 
Hoi,

Welkom op Helpmij,

Zou je even je hardware en voeding willen melden dan kunnen we misschien betere opties kunnen geven

Natuurlijk, dit zijn de specs:


LG GH22NS50 Super Multi
Antec Sonata IV Zwart, 620 Watt
Scythe Mugen 2 Rev.B
AMD Athlon II X4 640 3.00 GHz, Boxed, Excl. Videochip, Quad Core
Kingston ValueRam Dual Channel 8 GB, PC3-10666, 1333 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 2
Asus M4A78LT-M LE
Samsung Spinpoint F3 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, Bulk
Crucial RealSSD C300 64 GB, S-ATA III / 600, 70 MB's, 355 MB's, 2,5 Inch
Club3D Radeon HD 6970 2048 MB
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan