Bootmanager

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erwinski

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2007
Hallo mensen,
Nieuwsgierig als ik ben wil ik vista proberen.
Dit was me ook best goed gelukt dmv Hirens Boot CD 9.1

Ik heb nu dus een xp en een vista
En de Bootmagic van PowerQuest als bootmanager.
Dat programma heeft een fat32 partitite nodig...dus heb ik die maar aangemaakt. Dit is ook de gedeelde netwerkpartitie voor thuis dus heb ik die map maar van naam gewijzigd in de naam 'Afblijven!'
En weg bootloader -,-
Ik kon toen nog wel in xp komen, vista ook maar dan moet ik telkens weer die partities actief en hidden maken. Redelijk onhandig.
Dus ik programma weer erafgegooid...en nu is de installer weg!
Vet balen. Heb met FreeUndelete geprobeerd installer weer terug te halen maar niks gevonden.

Ik kon nog wel via een console schermpje naar vista overschakelen in Windows XP zelf. Geprobeerd...en nu doet hij niks meer.
Ik kan windows niet meer in (allebei niet)

Moet ik nu weer helemaal opnieuw beginnen?
En weet er nog iemand een alternatieve(gratis) goeie Bootmanager dan Bootmagic? Ik ben em totally kwijt.

Alvast Bedankt

Tja, je rommelt wat af, terwijl je gewoon de bootmanager van Vista had kunnen gebruiken, en bootmagic heeft helemaal geen FAT32 nodig, die gaat in de MBR zitten.:confused:
Of je hebt een versie uit het jaar 0.

Begin overnieuw, eerst XP en dan Vista, heb je ook geen problemen.;)

Dat gaat in het begin nog wel goed ja, ik heb het ook al es zonder externe bootmanager gedaan. Maar op den duur gaan die 2 elkaar zo dwars liggen dat je er niks meer aan.
Zo verkloot xp de systeemherstel van vista
en als je andere partities hebt installeert xp de updates in een aantal beveiligde mappen met een hexadecimaal getal (a1b3ecd56439f ofzo)
En xp gaat dan die mappen op de vista partitie zetten en nog meer stomme dingen
Daarom wil ik een bootmanager gebruiken die die partities gaat verbergen zodat ze elkaar ook niks kunnen doen.

En Bootmagic heeft wel een fat32 partitie nodig. Ik heb er expres 1 aan moeten maken om het programma te installeren. Met alleen maar ntfs partities geeft ie die foutmelding aan dat ie een fat32 nodig heeft.

Laatst bewerkt:
Raar verhaal hoor, ten eerste moet je alleen systeemherstel op de systeemschijf laten draaien, ten tweede zet XP niet zomaar mappen in/op de Vista schijf.

Net geprobeerd om BootMagic te installeren, geen enkel probleem v.a. een NTFS schijf, wordt niet om een fat32 gevraagd, toch een hele oude versie?

Hier vind je een paar gratis managers.

Hoi !

@Erwinsky, waar je al die wijsheid vandaan haalt weet ik niet, maar: hoe kan XP het systeemherstel van Vista ver*****n, als dat systeemherstel alleen voor de XP resp. Vista-partitie staat ingeschakeld ?

Draait hier al bijna een jaar zonder problemen op meerde PC's en via google kan ik ook geen probleemgeval vinden !

Enne: Bootmagic werkt prima met NTFS, hoor, maar ik kan nergens vinden of het samenwerkt met Vista !

Het staat in elk geval niet op de lijst van Microsoft, en via Google blijkt het ook niet echt Vista-compatible !

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan