bootmenu gewijzigd

Status
Niet open voor verdere reacties.

frimout

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2001
Berichten
477
Hallo best helpmijers,
Bij het doorzoeken van verschillende forums kwam ik het volgende tegen. Ik heb op mijn pc windows XP en Vista mooi naast elkaar draaien. Het bootmenu komt van mijn vista die ik als laatste installeerde. Dit alles werk(te) zeer goed tot ik in artilek las dat men de XP herstelconsole kan installeren op de harde schijf om bij problemen niet van de CD maar rechtstreeks van de HD kon herstellen. Een beetje nieuwsgierig zijnde heb ik dit ook geïnstalleerd MAAR nu krijg ik bij het opstarten niet meer mijn bootmenu met vista erbij maar enkel XP en de herstelconsole. Wie kan er mij zeggen hoe ik zonder vista opnioeuw te moeten installeren terug mijn bootmenu met vista en eventueel ook de herstelconsole er op kan krijgen.

Alvast bedankt voor het meezoeken
 
Nou, heb je al geprobeerd om een repair te doen als je de vista DVD boot voor windows laad? Laat zeggen, 2 minuten en je vista staat er weer op. Je moet wel even kijken of het nu goed afgelopen is met je bootmenuutje door je pc opnieuw te starten.

Vistabootpro helpt je ook wel...
 
Misschien niet de pefecte oplossing maar in ieder geval wel een functionele. Met het gratis programma EasyBCD kun je makkelijk een bootloader installeren op je XP installatie waarna je makkelijk Vista aan je bootmenu kunt toevoegen.

Bijgevoegde link gaat naar de website waar je de tool kunt downloaden:
http://neosmart.net/dl.php?id=1
 
Hallo best helpmijers,
Bij het doorzoeken van verschillende forums kwam ik het volgende tegen. Ik heb op mijn pc windows XP en Vista mooi naast elkaar draaien. Het bootmenu komt van mijn vista die ik als laatste installeerde. Dit alles werk(te) zeer goed tot ik in artilek las dat men de XP herstelconsole kan installeren op de harde schijf om bij problemen niet van de CD maar rechtstreeks van de HD kon herstellen. Een beetje nieuwsgierig zijnde heb ik dit ook geïnstalleerd MAAR nu krijg ik bij het opstarten niet meer mijn bootmenu met vista erbij maar enkel XP en de herstelconsole. Wie kan er mij zeggen hoe ik zonder vista opnioeuw te moeten installeren terug mijn bootmenu met vista en eventueel ook de herstelconsole er op kan krijgen.

Alvast bedankt voor het meezoeken

Ga in het Configuratiescherm ( Klassieke weergave ) naar Systeem > Systeemeigenschappen > Geavanceerd > Opstart- en herstelinstellingen .

Vind je Vista daar terug , dan als eerste zetten.
 
Laatst bewerkt:
Hallo aan iedereen die een poging gedaan heeft,

Ik heb uiteindelijk met driveimage xml een backup van een 14-tal dagen geleden terug gezet en toen had ik mijn bootmenu met vista terug. De herstelconsole stond er echter niet meer bij maar die kan ik gelukkig wel nog bereiken met de CD zelf. Bedankt voor het meedenken.

Groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan