BOOTMGR image is corrupt. The system cannot boot.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcvegan

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2006
Berichten
5
Beste mensen, gisteren kwam er iemand bij mij die vroeg of ik haar laptop(HP dv6700) wou maken. De computer kreeg namelijk plotseling een zwart-scherm met de mededeling: BOOTMGR is corrupt. The system cannot boot. Ze was er al mee nee de winkel geweest, maar dit viel niet onder de garantie. Vervolgens heeft ze een telefoontje gepleegt naar HP, deze zeiden dat ze waarschijnlijk die bios zou moeten flashen.

Nu heb ik dus even naar de computer gekeken, maar ik krijg hem niet aan de praat. Ik heb geen idee hoe ik de bios moet flashen zonder dat ik in windows terecht kan komen. Ik vraag mij eerlijk gezegt af, of daar het probleem uhberhaubt wel mee te maken heeft. Wel is er wat vreemds aan de hand, er staat momenteel vista op geinstalleerd. Dus ik dacht bij mij zelf, laat ik een recovery cd'tje fixen en is kijken of ik die kan laten booten, maar helaas dat werkte niet. Wel kon ik die zelfde cd op mijn eigen pc booten. Ze wou er overigens weer graag windows xp op hebben, dus dacht ik van. Nou dan gooi ik de xp cd er wel in, maar vreemd genoeg werkt ook dit niet. Ik krijg namelijk uiteenlopende fouten, van bestanden die hij niet kan vinden etc etc. Maar op mijn eigen pc, again, werkt deze cd perfect.

De computer start momenteel dus niet op, en er verschijnt een melding BOOTMGR image is corrupt. The system cannot boot. Er is dus zeer waarschijnlijk een bestand beschadigt, maar waarom kan ik de recovery cd en de windows xp niet op deze laptop booten? Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? En hoe ik de persoon die ik hiermee help, weer blij kan maken?

Alvast hartelijk dank,
Arjan.
 
Laatst bewerkt:
Kun je wel in de recovery console van de windows xp cd komen?
 
Nee, ik krijg nog wel te zien dat ik op een toets moet drukken om de cd op te kunnen starten, maar daarna krijg ik gewoon gewoon weer de melding: BOOTMGR is corrupt. Er zat ook standaard een recovery partitie op de laptop, maar als ik die gebruik, doormiddel van op F11 te drukken, dan krijg ik een andere foutmelding, namelijk: The file is possible corrupt. The file header checksum does not match the computed checksum.
 
probeer eens op te starten met de vista recovery disk en voer dan de volgende commands uit:

fixboot
fixmbr

daarna gewoon exit om het venster af te sluiten
 
Die cd heb ik dus geprobeerd op de laptop, maar hij kan om de een of andere reden niet volledig opstarten. Wel werkt de cd correct op mijn eigen PC, dus het kan in iedergeval niet aan de cd liggen.
 
Die cd heb ik dus geprobeerd op de laptop, maar hij kan om de een of andere reden niet volledig opstarten. Wel werkt de cd correct op mijn eigen PC, dus het kan in iedergeval niet aan de cd liggen.

ik dacht dat je echte recovery dvd's van hp bedoelde maar als die vista recovery disk ook niet werk dan heb ik helaas geen ideeën meer voor jou en denk ik dat het aan een hardwarecomponent ligt...

Misschien kun je echt wel is proberen die bios te flashen...

Staat er nu Vista op XP op?????:eek::eek:

volgens mij gaat het hier nog altijd om vista omdat de installatie van xp ook al niet lukte...
 
Ik heb het probleem gevonden, omdat de cd's wel op mijn eigen computer werkten dacht ik er zelf al aan, dat het waarschijnlijk aan de hardware zou liggen. Ook is de computer plotseling kapot gegaan.

Dus heb ik er net een geheugen kaartje uitgetrokken en hij startte gelijk weer netjes op. Het valt mij op dat er hardware matig nogal is wat mis gaat met laptops. Of zie ik dit verkeerd?
 
Ik heb het probleem gevonden, omdat de cd's wel op mijn eigen computer werkten dacht ik er zelf al aan, dat het waarschijnlijk aan de hardware zou liggen. Ook is de computer plotseling kapot gegaan.

Dus heb ik er net een geheugen kaartje uitgetrokken en hij startte gelijk weer netjes op. Het valt mij op dat er hardware matig nogal is wat mis gaat met laptops. Of zie ik dit verkeerd?

dan lag het gewoon aan dat geheugenkaartje hé ;)
verder hardwarematig zijn er volgens mij niet meer problemen met hardware ivm laptops dan met gewone desktop pc's volgens mij hoor...
Het probleem is alleen dat wanneer er iets scheelt met hardware van een laptop het minder gemakkelijk te vervangen is denk ik...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan