Bootmgr is missing (expert)

Status
Niet open voor verdere reacties.

jd m

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2007
Berichten
107
Ik heb een probleem met mijn Windows 7 installatie, want ik krijg tijdens het opstarten de Bootmgr foutmelding. Ik zal hieronder uitleggen wat ik allemaal gedaan heb, waardoor het waarschijnlijk is gekomen.

Ik had een dualboot met XP en Windows 7, deze stonden allebei op een aparte partitie van. Mijn harde schijf had toen 2 partities van gelijke grootte met beide een ander besturingsysteem. Dit had ik gedaan omdat ik wilde overstappen naar Windows 7 en niet al mijn bestanden wilde kwijtraken. Met mijn dualboot kon ik gemakkelijk alle bestanden overzetten. Achteraf gezien had ik misschien beter de bestanden op een externe harde schijf kunnen zetten.

Toen eenmaal alles was overgezet heb ik Magic Partition Sofware geinstalleerd en hiermee me Windows XP partitie geformateerd.

Ik had nu dus 1 lege partitie en 1 gevulde. Ik had ingesteld dat mijn Windows 7 partitie naar Primary ging en de lege partitie naar de tweede prioriteit.

Ik besloot me PC te rebooten om te kijken of het allemaal werkte. Toen ik dat deed kreeg ik de melding: NTLDR is missing. Ik weet dat die foutmelding van windows XP was dus ik vermoedde dat hij de verkeerde partitie bootte. (De windows XP partitie)

Ik kon dus niet meer in mijn Windows komen, dus ook niet meer in mijn Partition Wizard, toen heb ik de bootable versie van dat programma op een cd gezet en zo ben ik er weer in gekomen. Toen ik in het programma was, heb ik de hele Windows XP partitie verwijderd en de Windows 7 partitie goter gemaakt, zodat ik weer 1 partitie heb. Ik heb die partitie als Primary gezet. Voor de zekerheid keek ik met Explore of de bestanden er nog op stonden en dat zag er normaal uit.

Daarna heb ik de PC weer rebooted, maar dit keer kreeg ik de Bootmgr is missing foutmelding. Dit is de foutmelding van Windows 7 tijdens het booten.

Ik heb toen de Windows 7 CD erin geschoven en heb de setup gestart, daarna ben ik naar de herstel module gegaan en heb eerst Windows 7 het laten herstellen. Het zei dat het een fout had gevonden en dat de setup zal restarten om het probleem op te lossen. Dat heb ik gedaan maar dat werkte niet.

Ik ben toen naar de CMD versie gegaan in de herstelmodule en heb daar dit geprobeerd:
Code:
bootrec /rebuildbcd
Ik kreeg melding dat hij een besturingssysteem gevonden had en moest Y typen om verder te gaan, dat deed ik. Heb de computer weer opnieuw opgestart maar nog steeds was het probleem niet verholpen.

Toen heb ik dit geprobeerd in de CMD herstel:
Code:
bcedit /export C:\BCD_Backup
ren C:\boot\bcd bcd.old
bootrec /rebuildbcd
bootrec /fixboot
bootrec /fixmbr

Na een restart zit ik nog steeds met hetzelfde probleem, ik hoop dat iemand van Helpmij.nl mij kan helpen dit probleem op te lossen. Ik heb veel tot mijn beschikking en weet moeilijke termen.
 
Laatst bewerkt:
Ok, als ik het goed begrijp is er nu 1 harde schijf met 1 (primaire) partitie waar Windows 7 op staat.

Kun je nakijken of die partitie ook op "Active" staat? Verder heb ik geen tips voor je.

Tijs.
 
Ok, als ik het goed begrijp is er nu 1 harde schijf met 1 (primaire) partitie waar Windows 7 op staat.

Kun je nakijken of die partitie ook op "Active" staat? Verder heb ik geen tips voor je.

Tijs.

Ik heb inderdaad nu 1 harde schijf met 1 partitie die op Active staat.

@mrmusic:
Is er ook een bootable versie van dit programma? Ik kan namelijk niet in windows komen, tenzij ik een nieuwe partitie maak en daar tijdelijk windows 7 op installeer, maar dat is best veel gedoe.
 
Opgelost

Ik heb het probleem opgelost!

Zo heb ik dit gedaan:

Ik heb Ubuntu gedownload, en de iso uitgepakt en op een USB gezet.

Daarna heb ik die USB in mijn pc gedaan, en via de bios het laten booten.

Toen ik eenmaal in de "Probeerversie" van Ubuntu was ben ik naar "Computer" gegaan waar me windows partitie te zien was.

Ik heb de Windows 7 bootmgr vanaf deze website gedownload:
http://sites.google.com/site/levansulahomepage/downloads-2


Die heb ik toen op een andere USB gezet. Toen heb ik de beschadigde bootmgr replaced voor de gedownloade versie, PC gerestart en nu werkt alles weer! :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan