Bootmgr is missing na gefaalde recovery

Status
Niet open voor verdere reacties.

19hunter91

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2009
Beste,

ik heb hier een Toshiba Satelite L500 notebook liggen met de melding "Bootmgr is missing"
Met Acronis heb ik gezien dat er alleen nog maar 1 partitie op de schijf staat "WinRE"

De Vista DVD's die ik heb, zijn gekrast en kunnen helaas niet gebruikt worden.
Nu is mijn vraag dus:
Hoe los ik dit op?

De Windows key heb ik nog wel, kan ik dan bijvoorbeeld een illigale Windows downloaden en dan als nog activeren met mijn code?

Met vriendelijke groet,
19Hunter91

ps. Gelieve geen verwijzingen naar illigale software plaatsen.. mocht dit de enige oplossing zijn, dan vind ik ze wel (regels,regels,regels:o )

En over de vraag over de illegale windows downloaden en activeren met jouw code.
Ja dat gaat goed mits natuurlijk de zelfde windows versie.

@De reactie die ondertussen verwijderd is.
Hij vind heel de Windows niet, dus er valt niks te "repairen"
@maikel
Ik heb met diezelfde iso een schone installatie geprobeerd, alleen krijg ik dan de melding dat de door mij ingevoerde product key ongeldig is. (3x opnieuw ingevoerd)
Hoe kan het dat de sticker ongeldig is?

Ik heb met diezelfde iso een schone installatie geprobeerd, alleen krijg ik dan de melding dat de door mij ingevoerde product key ongeldig is. (3x opnieuw ingevoerd)
Hoe kan het dat de sticker ongeldig is?

Omdat de code op de stikker, die op de kast van de PC zit (hoogstwaarschijnlijk) voor een OEM versie van Windows is. Grote kans dus dat je een Retail-versie gedownload hebt.

Beste 19Hunter91,

Je gaat wat snelle kant te werk voor mijn gevoel.

Bootmrg is missing ,dat kan een keer gebeuren en bij jou komt dat door ? ,tja door net zo iets als in dat liedje van beatels,
Because the world is round it turns me on
Because the world is round...aaaaaahhhhhh

Haha ,maar goed dat maakt zoveel uit in ieder geval staat windows op moment wel gewoon op je computer'tje.
En dat kan dan hersteld worden met startup repair.

image19a.png

Daar heb je dan de windows DVD voor nodig.

Maar die zit dus helemaal onder de krassen en is niet beschikbaar.
Als het buurmeisje dat een onderzetter gaat gebruiken als ze een keer langs komt dan kun je daar zomaar last van hebben ,kan nog wel eens vaker voorkomen om wat voor gekke rede dan ook.
En een repair disc maken met vista kan je op dat moment dus dan ook niet.

Maar NeoSmart heeft wel wat voor ,Windows Vista Recovery Disc.

Je had dus nog wel optie's om het op lossen ,en vertel je dit op een wat grappige manier om je daarbij het idee te geven dat het op verschillende manieren te verklaren is en vaker voorkomt ,dan is het vaak beter wat rustiger te werk te gaan en wat langer te gaan zoeken er zijn dan meestal wel van die oplossingen beschikbaar.

Een vervangende copie van jou vista (wat zelf illigaal noem al is eigenlijk het de product key die bij zo'n copie vaak mee komt wat je illigaal gebruikt).
Zit je met probleem van een oem key die bij een oem vista installatie hoort en dat is bij jou dus die van een Toshiba Satelite ,als dat wil heb je iets meer kans als je in richting van zo'n copie zoekt.

In hoe verre die DVD is beschadigd heb ik natuurlijk geen idee van ,maar er zijn wel programma's die bedoeld zijn om van een beschadigde schijf te lezen.
Wat me nu even snel te binnen schiet is BadCopy.
Gebruikte dat ooit wel eens voor een hele lange tijd terug en dus geen idee hoe goed het programma op dit moment is ,en er zijn ook andere.

Je 3 x een schone install geprobeerd en neem aan dat de oude installatie er niet meer op staat.
Maar mocht je toch nog in staat kunnen zijn die herstellen met een optie zoals b.v Restore Disk or Partition die ik in Paragon hard disk manager heb.
Is het meschien handig dat je dit ook even weet.
Preparing an Image Using Sysprep and ImageX

Weet niet wat nog voor allemaal voor je mogelijk is maar het is meschien wel handig dat je dit even weet voor een eventuele volgende keer.

De laptop was geinfecteerd met een rootkit. Eentje die al zover was dat ik volgens de Nucia forums beter gewoon opnieuw kon beginnen met Windows.
Dus toen heb ik geprobeerd te recoveren met mijn dvd's. Dit liep helemaal in het honderd, en na een reboot kreeg ik " bootmgr is missing"
Met Acronis de partities bekeken: 1 corrupte WinRE
Dus ik denk dat mijn Windows compleet weg is, waardoor de repair ideeen hierboven niet werken.
Ik heb vanavond weer toegang tot de notebook(ligt thuis) dus dan ga ik nog even die BadCopy enz proberen.
En anders zoals Probleempjes zegt: een OEM versie van Windows zoeken.

Ik houd u op de hoogte
mvg
19hunter91

Aha dat hebben ze helemaal goed bij fora van Nucia.
Want dan heb ik het wel door wat er aan de hand is.
En zou die windows install zeker niet gaan herstellen die kan best rustig 20 of 30 verschillende malware hebben ,die rootkit is de open deur voor ze om onopvallend binnen te kunnen komen.
Zou er ook voor zorgen dat je een schone nieuwe MBR heb en daarmee ook partities opnieuw gaan aanmaken.

Wat je nu gedownload heb is rtm versie ?
Daar heb je sneller en makelijker een eigen vista oem dvd van gemaakt ,dan het zoeken naar een windows oem versie die je produckt key zal pakken.

Dus dat kan zou ook nog kunnen ,maar daar moet wel zelf naar zoeken.

En zou die windows install zeker niet gaan herstellen die kan best rustig 20 of 30 verschillende malware hebben ,die rootkit is de open deur voor ze om onopvallend

ouch..
Het herstellen is tevens mislukt. Dus 1 voordeel bij dit hele gedoe is dat ik nu in ieder geval wel van de rootkit afben.
Ik heb nu een .iso gedownload van vista x64 en er een Mbam-scan overheen gedaan. Die gelukkig niks gevonden heeft.
Dus deze .iso ga ik vanavond maar eens proberen te installeren.
Ik heb met Acronis de overgebleven partitie ook maar verwijderd nu.

In één keer gelukt.
De installatie accepteerde mijn product key en alles werkt weer zoals het hoorde.
Bedankt voor de info allen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan