BOOTmgr is missing

Status
Niet open voor verdere reacties.

nBuddy

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2010
Berichten
36
Dag heren,

Ik heb sinds kort last van een ingewikkeld probleem. Mijn laptop doet sinds kort niks meer. Zodra ik mijn laptop via de reguliere manier opstart krijg ik de melding 'BOOT mgr is missing. Press ALT + CTR + DEL to restart.' Ik heb vervolgens geprobeerd om de laptop op te starten via de discovery-CD. Dat verliep alleen vlekkeloos totdat ik in grote rode letters 'ERROR' krijg te zien. 'Cannot load imagex 0 from src WIM file.'

Graag een antwoord,
Nick
 
Tsja, ik had dat pas ook. Ik heb toen de hdd geformatteerd en windows opnieuw geinstalleerd.
 
Tsja, ik had dat pas ook. Ik heb toen de hdd geformatteerd en windows opnieuw geinstalleerd.
Formatteren? Ik zou niet weten hoe ik dat kan doen in deze situatie. Ik krijg daar de mogelijkheid niet voor. Wanneer ik via mijn recovery-CD opstart krijg ik na een tijdje te zien: "ERROR, Cannot load imagex 0 from src WIM file.'

Cheers,
Nick
 
Heb je een windows cd?
edit: je kan ook een bootable usb stick maken met een recovery programma formatteer je usb stick met hp usb storage format manager (oid) en met unetbootin je usb stick bootable maken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Windows CD, ja. Ik wil graag gebruik maken van je secondaire manier. Zou jij mij stap voor stap uit kunnen/willen leggen wat er bij komt kijken om een normale USB stick in orde te maken voor een recovery? Ik heb namelijk een held op sokken in de computerwereld.

Groetjes,
Nick
 
nBuddy, wat vind je ervan om terug te gaan naar de (mogelijke) oorzaak van het probleem? Dáár zal wellicht ook de oplossing te vinden zijn.

Wat is er met de machine gebeurd direct vóór het probleem zich voordeed? (Te denken valt aan user gerommel, 'vage'download(s), bezoek aan 'vage' website(s), gerommel in Windowsinstellingen, Dual boot, etc. etc. ?

Een dergelijk probleem doet zich eigenlijk niet voor op een 'gezond' systeem waar niks bijzonders mee is gedaan.
 
Laatst bewerkt:
nBuddy, wat vind je ervan om terug te gaan naar de (mogelijke) oorzaak van het probleem? Dáár zal wellicht ook de oplossing te vinden zijn.

Wat is er met de machine gebeurd direct vóór het probleem zich voordeed? (Te denken valt aan user gerommel, 'vage'download(s), bezoek aan 'vage' website(s), gerommel in Windowsinstellingen, Dual boot, etc. etc. ?

Een dergelijk probleem doet zich eigenlijk niet voor op een 'gezond' systeem waar niks bijzonders mee is gedaan.
Ik heb al heel lang last van een BlueScreen. Om daar een oplossing voor te vinden heb ik destijds besloten om de Driver CD in de computer te stoppen. Ik installeerde FancyStart o.i.d.? Het leuke is, ik was er niet zeker van of het wel de juiste CD was. Al om al: ik probeerde een BlueScreen te verhelpen.
 
Kijk, dat bedoelde ik..................

Wat gebeurt er als je tijdens het aanzetten van de machine op F8 drukt?
 
Kijk, dat bedoelde ik..................

Wat gebeurt er als je tijdens het aanzetten van de machine op F8 drukt?
Niks bijzonders (lees: niks). De computer word gewoon op de reguliere manier opgestart.

Misschien handig om te weten: ik heb een Asus laptop met als oorspronkelijke besturingssysteem Windows 7.
 
Dan druk je óf niet vroeg genoeg, of niet vaak genoeg op de F8. Bij het op tijd indrukken van de F8 wordt de mogelijkheid geboden om in de veilige modus te starten.

Eenmaal daar, kun je o.a. kiezen om de machine te herstellen naar de laatst bekende en goed werkende configuratie.
 
Dan druk je óf niet vroeg genoeg, of niet vaak genoeg op de F8. Bij het op tijd indrukken van de F8 wordt de mogelijkheid geboden om in de veilige modus te starten.

Eenmaal daar, kun je o.a. kiezen om de machine te herstellen naar de laatst bekende en goed werkende configuratie.
Na jouw wijze woorden heb ik het nog eens een aantal keren geprobeerd. Stel; het is daadwerkelijk niet mogelijk om via veilige modus op te starten, wat kan ik dan alsnog doen?
 
Dat moet altijd kunnen: stroom eraf, stroom erop en dan (voor de zekerheid) elke halve seconde op de F8 blijven drukken. (Ik ben vanaf nu 1,5 uur weg)
 
Hoppa.

Er wordt nu gevraagd of ik de Windows wil herstellen op de eerste partitie, op de volledige HD en/of op de volledige HD met twee partities. Weißt du es?
 
Laatst bewerkt:
Beste "nBuddy",

Ik heb uw vraag verplaatst van "Software > Overige software" naar "Besturingssytemen > Windows 7"

Met vriendelijke groet,
Stefan (Tha Devil)
Moderator Helpmij.nl
 
nBuddy, your guess is as good as mine : m.a.w. je hebt zelf gekloot met je systeem; daarom, gooi een muntje op, kies voorafd kop of munt en laat Windows de boel herstellen en dan maar duimen................

In een eerder bericht werd geadviseerd gelijk tot een format over te gaan, dan was je zéker alles kwijt, nu (als de herstelactie tenminste gaat lukken) mogelijk niets of slechts een gedeelte..............
 
Laatst bewerkt:
Tsja, (toen een vriend een tijdje geleden voor mij een topic met dezelfde foutmelding maakt zeiden ze format:evil: verder geen gekloot daarvoor). hopen dat het gaat lukken...
 
Met alle respect, maar een F8 opstart en vervolgens kiezen voor het herstellen van het systeem, is naar mijn bescheiden mening 'geen gekloot' ervoor, maar een van harte te proberen simpele optie om een complete herinstallatie onnodig te maken.
Werkt het? Mooi, dan is TS binnen enkele minuten later weer online met die machine. Werkt het niet? Dan kan TS altijd nog naar een format toegaan.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan