bootmgr is missing

Status
Niet open voor verdere reacties.

tipie

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2000
Beste helpers,

Bij mijn laptop packard bell krijg ik tijdens het opstarten de melding bootmgr missing druk op ctrl alt del.

Ik heb via de herstel procedure systeem herstel geprobeerd maar er word geen systeem gevonden dus ook geen herstelpunt.

Nu heb ik recovery geprobeerd maar die blijft steken op 0 % dus kortom geen leven in te krijgen .

Ik heb hier en op google al rond gekeken maar ik kan geen oplossing vinden

het gaat om windows 7!

Ik heb net nog even een nieuwe installatie geprobeerd en nu krijg ik de melding KAN WINDOWS NIET OP DEZE SCHIJF INSTALLEREN DE SCHIJF WERKT BINNENKORT MOGELIJK NIET MEER .

Kan er iemand mij helpen aub?

Laatst bewerkt:
Hoe oud is je laptop? Het lijkt er op dat je harddisk het opgegeven heeft. Bij een pc in de garantietermijn weet je dan wat je moet doen... :-)
Bij elke laptop wordt een mogelijkheid geboden een recovery disk te branden. Dat is een door de fabrikant aangepaste W7 installatie cd (dvd) set.
Naar je verhaal te oordelen is die nooit gemaakt of weg?

Indien je een oudere laptop hebt is de kans groot dat de harde schijf aan vervanging toe is. Dan moet je een W7 versie zien te vinden die met je originele overeenkomt. Bij PB/Acer is zo'n windows cd wel te krijgen alleen ... het kost wat! Heb me laten vertellen dat je voor dat geld bijna een nieuwe w7 licentie kan kopen.
Heb je de activatiecode dan kun je ook je W7 smaak downloaden van deze site en eens kijken of je daarmee wat kan.
Je moet op de site van PB wel de voor jouw type bestemde drivers downloaden en installeren, en eventueel het laatste bios.
Maar dan heb je ook weer een zo goed als nieuwe pc!

Laatst bewerkt:
Dank voor de reactie,

Ik heb de harde schijf vervangen en toen kon ik windows 7 installeren en dit ging helemaal goed totdat de pc klaar was en voor de laatste keer opnieuw opstarte.

Toen verscheen de melding The current system was not an asus model en dan hele grote letters op het scherm error en verder kan ik er niets mee!

Welke installatieDVD heb je daarvoor gebruikt?
Toch geen gewone /officiële installatieDVD van Win7?

ja toch wel!

Dat waren de backup dvd`s die ik aan het begin( bij aanschaf ) gemaakt heb.

Hoi !

Waarschijnlijk heb je Win 7 geprobeerd te installeren met de key die op de Win 7-sticker onder de laptop zit.

Daarvoor is o.a. 'n z.g. Slic-table in het bios nodig, maar ook 'n Asus-certificaat.

Als die niet geinstalleerd is wordt je installatie gezien als illegaal door Windows 7.

Oplossing: De juiste Win-7-versie installeren, en geen key intoetsen.
Je hebt dan 30 dagen om Win 7 alsnog te aktiveren.
Daarna geef je 'n paar commando's in die je hier: http://forums.mydigitallife.info/threads/7126-The-Official-Windows-7-Repository?p=149816#post149816 ziet staan, of gebruik Opa's tool (raden wie die Opa is.....)

Dus eerst het Asus-certificaat installeren en daarna de key die op de Win 7-sticker staat.
Voor de Home Premium kun je ook de z.g. pub-key van Asus gebruiken: 2QDBX-9T8HR-2QWT6-HCQXJ-9YQTR

Greetz,

Harry.

Of:

Laatst bewerkt:
het probleem is opgelost!!

De fout lag volledig bij mijzelf, ik had dus toch de verkeerde dvd`s gebruikt van een andere laptop.

Ik gebruikte de andere dvd`s en het stond er gelijk goed op, de harde schijf was dus kapot. ( na 3 maanden)

iedereen dank voor het meedenken!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan