Bootmgr is missing

Status
Niet open voor verdere reacties.

afarensis

Verenigingslid
Lid geworden
12 jul 2011
Berichten
586
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
365
Op laptop met Windows 7 krijg ik de melding: 'BOOTMGR is missing....'

Oplossing is vaak om vanaf de installatie-cd een herstelactie uit te voeren, maar dit werkt bij mij helaas niet.

Ik heb verder nog het volgende gedaan:
- Acronis image proberen terug te zetten
- Met het herstelprogramma van Packard bell (merk laptop) proberen een herstelpoging uit te voeren (duurde ongeveer 20 uur)
- ook met Hiren's boot verschillende acties ondernomen, zoals op proberen te starten met Windows XP en test met Memtest. Memtest vond na vele uren testen geen problemen. Opmerkelijk!

Bij al deze acties is het resultaat dat in een vroeg stadium van de installatie of test, het proces stopt. Bij de herstelpogingen krijg ik vaak de melding "Please wait a moment" en dat was het dan. Mijn voorzichtige conclusie is dat het met de harde schijf te maken heeft (vandaar de vraag in dit forum). Maar voordat ik naar een reparateur ga, zou ik graag jullie mening hierover horen.
 
Bedankt voor je snelle reactie....

Helaas, ook met het verhaal achter de link kom ik er niet uit. Ik heb inmiddels wel de hd in een hd-dock getest. Omdat ik de bestanden kan benaderen op een andere pc, lijkt me toch dat de hd niet echt defect is, maar ja... wat is er dan wel aan de hand.
 
Ik had de laptop even aan laten staan op die '0' % waar ik eerder over sprak, toen ik na 2 uur eens ging kijken stond het percentage op 10 %. Maar... het lijkt toch allemaal niet goed te gaan, Want ook met de eerdere herstelprocedures duurde het vele uren, maar echter zonder resultaat. Maar wellicht geeft deze aanvullende info andere inzichten...
 
Mij is niet duidelijk hoe ik dat zou moeten testen. Op de laptop kan het dus niet. Bedoel je dat ik de hd via het dock moet testen op een andere computer? Kan dit technisch wel?

Overigens, na zo'n 4 uur installeren (stond nog maar op 38%) de installatie maar onderbroken. Gaat gewoon niet werken op deze manier....
 
De situatie is inmiddels veranderd...

Ik heb toch nog maar een een keer een poging ondernomen om vanaf een Windows 7 cd een installatie uit te voeren. En waarachtig na zo’n half uur op "Please wait a moment" te hebben gestaan, kwam ik in het venster voor systeemherstel. Het is gelukt om de bootsector te repareren en de installatie werd voortgezet. Maar om voor mij onbegrijpelijk wijze werd het herstelproces van Packard bell uitgevoerd.

De totale installatie heeft zo’n 10 uur geduurd, natuurlijk veel te lang….. Tussentijds werd ook nog een cleanup van Sysrep plugins en een installatie van pre-cleanup uitgevoerd. Zegt mij niets! Duurde ook eindeloos. En… hoogst opmerkelijk, ik heb nu een Engelse versie i.p.v. een Nederlandse??

Ook na installatie is de laptop extreem traag. Het duurt vele minuten voordat bijv.de verkenner actief is. Ik begrijp er eerlijk gezegd steeds minder van…

Dus ik heb eigenlijk een nieuwe situatie: Bootsector gerepareerd, maar nu een extreem langzame computer, waar gewoon niet mee te werken is.

In mijn beleving moet het aan de hardware liggen. Maar ja, waaraan dan?
 
Aanvullende info voor degenen die belangstelling hebben... Op verzoek uit andere fora met twee hd-testprogramma's getest.

Met heel veel geduld CrystalDisc geinstalleerd, ging tergend langzaam. Het resultaat was dat er twee bolletjes (naast de blauwe) oranje waren. Er stond achter:
- reallocated sectors count, met de cijfers 157-157-140
- current pending sector count, met de cijfers 1-1-0

Ook nog met HD Tune getest. De 'Quick scan' leverde een halve procent damaged (rode) blocks op.

Niet goed natuurlijk, maar kun je nu op basis van deze info (geringe beschadiging) zeggen dat de hd vervangen moet worden?
 
Inmiddels nieuwe harde schijf gekocht. Windows geinstalleerd en... draait weer als een zonnetje. Nogmaals iedereen dank voor de hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan