"Bootmgr missing" & "The file header checksum does not match the computed checksum"

Status
Niet open voor verdere reacties.

WebGremlin

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2011
Beste HM foralezers,

Ik heb 3 HDD's in mijn computer, 2x SATA en nog één IDE. Op 1 van mijn SATA schijven (C:) staat Windows 7, op de andere SATA (D:) losse bestanden, en mijn IDE (E:) schijf is leeg. Nu wil ik deze schijf verwijderen, maar als ik dat heb gedaan krijg ik het bericht "Bootmgr missing" als ik de PC opstart. Als ik de HDD weer aankoppel, start Windows gewoon op.

Ik heb geprobeerd de schijf te ontkoppelen en dan via de Windows CD opstartproblemen verhelpen, dit hielp niet. Daarna heb ik geprobeerd via MSDOS de commands binnen het bootrec commando te draaien. Als ik bootrec /scanOS doe, vind hij mijn Windows 7 partitie wel. Maar bij alle andere commandos krijg ik de volgende error: "Kan element niet vinden".

Met de IDE schijf ontkoppeld, heb ik even gezocht op de harde schijven, C: is inderdaad waar Windows op staat, D: waar mijn bestanden staan, E: staan wat Windows bestanden én de boot bestanden. Aangezien mijn IDE schijf ontkoppeld is, neem ik aan dat E: mijn DVD speler is geworden.

Nu heb ik geprobeerd om middels de command "XCOPY boot C: /e /i /h" de boot directory en bootmgr te kopiëren van E: naar mijn C:. Dit lukt en de bestanden en mappen staan er in alle volledigheid op. Toch kan ik ook zo niet booten, en krijg ik met de bootrec commands alsnog de error "Kan element niet vinden".

Iemand een idee hoe ik mijn IDE schijf kan verwijderen uit mijn PC zonder het opnieuw installeren van Windows? Ik stoor me er mateloos aan omdat mijn PC verder muisstil is nadat ik waterkoeling heb geïnstalleerd, en de schijf nogal luidruchtig is en ik deze toch niet gebruik.

Het volgende hoort allicht in het overclock forum, maar ik denk dat deze twee misschien met elkaar te maken hebben:

Middels de OC Tweaker BIOS functie kan ik mijn CPU overclocken, factory settings is deze 3GHz, zet ik deze naar 3.2GHz doet 'ie 't nog prima. Maar zet ik 'm op 3.5GHz of hoger, krijg ik de error "The file is possibly corrupt. The file header checksum does not match the computed checksum".

Kan dit met elkaar te maken hebben of is dat onzin?

Bedankt voor alle input.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan