Bootmgr missing

Status
Niet open voor verdere reacties.

DirkjanS

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2011
Berichten
8
Hallo,

ik heb mijn oude laptop weer uit de kast gehaald en de HDD geformatteerd,
Nu komt er dus Bootmgr ontbreekt te staan en moet ik heb opnieuw opstarten,
maar veranderd natuurlijk niks als ik hem opgestart heb.

Nu heb ik deze vraag vaker gezien op deze site,

Maar mijn vraag is dus.. kan ik dit repareren ZONDER windows 7 DVD ?!
Zijn er andere manieren op dit op te lossen? Of moet ik dus echt de
windows 7 DVD in de winkel kopen?

Graag makkelijke taal want ben thuis in de PC wereld.

Alvast bedankt!
 
Ja dit heb ik gedaan maar (ik denk) aan het eind van de installatie valt mn laptop uit.
Ik dacht zelf aan het probleem dat mn ventilator kapot is omdat hij ERG heet word naar een tijdje,
of ligt dit aan mn laptop door de installatie ?

Bedankt voor je reactie!
 
Koelt die dan wel, dus dat zoemt van het koeling of niks?
Als de fan kapot is koelt hij dus niet, lijkt me zo...

Zonder koeling loop je een serieus risico dat de CPU op enig moment uit het leven stapt... Maar de fan kan ook door stof vastzitten... of wat moeizamer draaien waardoor de temperatuur oploopt... haal eens een stofzuiger langs alle sleuven en gaten van de laptop...
 
Laatst bewerkt:
Super bedankt voor deze snelle reacties zeg! :)

ja hij koelt wel , maar valt toch na enige tijd uit.
Misschien ligt het wel helemaal niet aan mijn ventilator maar het kwam in me op omdat hij nogal heet werd.

Maar ik heb de Recovery gedownload! Moet ik dit op een cd branden en die in mn oude laptop stoppen ? en dan graag de verdere informatie want kan natuurlijk niet in windows komen .
 
Als de fan kapot is koelt hij dus niet, lijkt me zo...

Zonder koeling loop je een serieus risico dat de CPU op enig moment uit het leven stapt... Maar de fan kan ook door stof vastzitten... of wat moeizamer draaien waardoor de temperatuur oploopt... haal eens een stofzuiger langs alle sleuven en gaten van de laptop...

goeie tip, ga dit gelijk toepassen :) bedankt
 
Bestanden uitpakken (als het een .zip of .rar bestand is), op CD branden en dan daarmee booten... (wel even in BIOS kijken of de CD/DVD drive als "first boot" in het lijstje van de opstartvolgorde staat).
 
Laatst bewerkt:
Bestanden uitpakken (als het een .zip of .rar bestand is), op CD branden en dan daarmee booten... (wel even in BIOS kijken of de CD/DVD drive als "first boot" in het lijstje van de opstartvolgorde staat).

Oke bedankt, ga dit nu proberen! je hoort er meer over :)
 
haha ik met mijn grote mond, kan je me uitleggen hoe ik die cd 'boot' ?:eek:
 
CD in de laptop stoppen, apparaat opstarten en meteen de toets voor BIOS intikken (meestal Delete, bij sommige merken F2 of F12... staat meestal wel op het eerste scherm...) Daar controleren of de CD drive als eerste in het rijtje van de "bootsequence" staat, zoniet dit wijzigen... daarna met (meestal) F10 Save and Exit. Vervolgens zou er van de CD opgestart moeten kunnen worden....
 
CD in de laptop stoppen, apparaat opstarten en meteen de toets voor BIOS intikken (meestal Delete, bij sommige merken F2 of F12... staat meestal wel op het eerste scherm...) Daar controleren of de CD drive als eerste in het rijtje van de "bootsequence" staat, zoniet dit wijzigen... daarna met (meestal) F10 Save and Exit. Vervolgens zou er van de CD opgestart moeten kunnen worden....

Ik zag bij BIOS dat het ook met USB kon ? Heb dit maar gedaan want heb geen lege cd's meer om te branden:mad:. verder alles gedaan wat je gezegd hebt, maar hij start Windows nu op maar krijg een schermpje van: Windows installeren. Met de tekst :
De installatie is niet voltooid. Start de installatie opnieuw als Windows op deze computer wit installeren ??

druk op Ok.

vervolgens begint alles opnieuw.

Iemand een idee ?
 
Ik ben er uit ! Stuur dit bericht immers vanaf mijn oude laptop.:)

Toch via BIOS die recovery op kunnen starten dus.

Dankzij de prima uitleg! het KAN dus zonder windows dvd :) Heel erg bedankt voor de hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan