Bootmgr mist. ook na nieuwe installatie!

Status
Niet open voor verdere reacties.

koelkast17

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2009
Hallo helpmij,

Vanochtend wilde ik mijn pc opstarten en kreeg het bericht "Bootmgr missing, Press Ctr + Alt+ del to reboot"
De pc is gisteravond op een normale menier afgesloten. niks raars, geen meldeingen etc.

Ik in de bios gekeken voor de opstart volgorde. Dit was ook allemaal normaal. Windows cd er bij gepakt. een opstart fix gedaan. Dit heeft niks geholpen. De fix gededaan via cmd. Dit mocht ook niet baten. het is me gelukt om 2 keer windows te laden. In deze keren heb ik backups gemaakt. De laatste keer heb ik maar de w10 update gedaan in de hoop dat dit een fix zou zijn. maar helaas. bij het opnieuw opstarten tijden deze installatie weer "Bootmgr missing, Press Ctr + Alt+ del to reboot".

Dus maar windows opnieuw geinstalleerd. Eerst al een heel drama om op me ssd te krijgen. deze was in GTP formaat. (had hem al geformarteerd.) Dus via cmd maar veranderd naar een mbr.

windows er op gezet, netwerk drivers, GPU drivers en de 1ste paar updates. weer een reboot voor de updates.
En ja hoor. vervolgens gewoon weer: "Bootmgr missing, Press Ctr + Alt+ del to reboot"

Mijn Windows 7 is geinstalleerd op een Samsung mSata ssd (500GB). Deze ssd is amper een jaar oud. en alleen voor gebruik van het OS.
het is gewoon een desktop pc.
Ik heb het nog niet geprobeerd om me overige hdd los te koppelen.

Ik hoop dat dit genoeg info is om mij eerst verder te helpen.
Alvast bedankt!

Als je de SSD later erin hebt gezet, en vroeger 1 vd andere harde schijven hebt gebruikt als bootdisk kan het heel goed dat bootmgr op een andere schijf staat dan je SSD.
Als deze schijf niet meer bootable is kun je windows wel 100x installeren maar hij zal gebruik blijven maken van de bestaande bootmgr.
Dit heeft mij ook wel eens voor problemen gezet.
Het zou goed moeten gaan als je alle andere schijven eruit trekt en Windows opnieuw op de SSD installeert. Ik hoop dat dit het is, het is onlogisch dat je SSD stuk is, dan krijg je veel meer problemen tijdens installatie.

hey,

Nu je dit zo zegt:
Hij pakte wel iederekeer me 2tb hdd als C tijdens de recovery(boot repair) en de schijf die die aan het repareren was als D (De os ssd dus).
En op die schijf had die ook een /boot folder (tijdens de cmd fix langs alle schijven geweest om te kijke waar die /boot folders op had) ook kon die van 1 van die schijven booten alleen kreeg ik een zwart scherm met een muis. verder niks

Maar die 2tb hdd is in 2 partities opgedeelt een 200 GB en de rest. Alleen het 200 GB deel is helemaal leeg en alleen gebruikt als os gedeelte. Maar ik zal die nog een keer leeg halen.

Het is zoizo raar dat die dit is gaan doen van de 1 op de andere dag. Want hij heeft wel ruim een half jaar goed gewerkt :P
Maar bedankt ik zal even verder kijken. Na de 2de keer opnieuw installeren werkt het wel weer... op een 1 of andere manier.

Laatst bewerkt:
Om dit probleem op te lossen gebruik je Windows DVD. Start computer met Windows DVD in dvd-Rom.
installeren> Computer herstellen> Opdrachtpromt
tik in opdrachtprompt
x:\Sources>bootrec /RedbuildBcd >Enter
bootrec /FixMbr >Enter
bootrec /FixBoot
x:\Sources>exit>Enter
Succes...

Laatst bewerkt:
Om dit probleem op te lossen gebruik je Windows DVD. Start computer met Windows DVD in dvd-Rom.
installeren> Computer herstellen> Opdrachtpromt
tik in opdrachtprompt
x:\Sources>bootrec /RedbuildBcd >Enter
bootrec /FixMbr >Enter
bootrec /FixBoot
x:\Sources>exit>Enter
Succes...

Heb je mijn 1ste post wel gelezen? Daar heb ik gezegd dat ik het via CMD heb geprobeerd. Eerder had ik een probleem met het Computer herstellen. hij zei dat de cd ouder was dan de huidige versie dus kon ik geen Computer herstel doen.
ik moest in me opstart volgorde alles uitzetten behalve de ssd die ik gebruik voor opstarten. daarna heb ik dus de fix gedaan met CMD. de bootrec /RedbuildBcd vond 0 besturing systeem. Dus toen heb ik hem opnieuw geïnstalleerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan