bootmgr ontbreekt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok, kennydp, het ligt dus niet aan jou of de DvD, maar aan je oude moederbord. Iets soortgelijks als Eagle Creek op PcWebPlus heeft gevonden, vond ik ook in het Engels, dus ik laat het er even bij.
 
Laatst bewerkt:
oke bij deze heb ik de instructies van op deze site gevolgd imgburn gedownload en de opstart cd gemaakt
volgens de site zou dan de code 5 niet meer terug mogen komen maar euh geen verschil
zelfde fout keert gewoon netjes terug haalt geen verschil en wat nu te doen

oke ik heb de site bekeken en heb de stappen gevolgd img burn gedownload en opstartdvd gemaakt wat succesvol is gelukt
maar helaas zelfde probleem keert terug wat nu gedaan het gaat hier echt niet meer lukken he
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, nee, natuurlijk geven we het nog niet op, we gaan het gewoon even anders aanpakken, change of plan!.. Grrr..
;)

(Je kan nog een BIOS-update overwegen, maar je weet je moederbord model/type/versie-nummer niet & als dat verkeerd gaat is de computer voorgoed kapot, geen optie dus. Jumpers op Master/Slave inplaats van Cable Select op de CD/DvD-speler(s) controleren om de nieuwe DvD proberen op te starten is nog een doenbare optie.)

Start op met een willekeurige XP Professional CD, OEM/Retail, Taal zolang je die maar een beetje begrijpt, wel of geen SP's, maakt niet uit, die moet op dat systeem wel normaal opstarten.

Daarmee ga je naar de Herstel Console (Recovery Console) door in het Optie-menu op R te drukken.
(Indien nodig Windows-versie kiezen, aanmelden als Administrator, wachtwoord invoeren, indien geen mep Enter.)

Typ voor een schijven overzicht:

map

Typ:

diskpart

Volg de aanwijzingen op het scherm om alle aanwezige partities 1 voor 1 te verwijderen.
Maak in ieder geval voorlopig 2 nieuwe partities aan, 1 van 2 GB (2048 MB), & 1 van 20 GB (20480 MB).
Escape tot je weer terug op de Opdrachtprompt bent.

Typ:

map

format <schijfletterpartitie1>: /fs:ntfs /v:xpprosetup
format <schijfletterpartitie2>: /fs:ntfs /v:zevensetup

Herstart & start op vanaf de XP-CD. Installeer XP op de 2 GB schijf. Na voltooing herstart XP 1x extra.
Laad de Windows 7 DvD nadat Windows XP helemaal is opgestart.
Als het goed is start het Windows 7 Setup vanzelf.
Klik Nu installeren.
Kies als installatie-locatie de 20 GB schijf.

Start Windows 7 Setup niet, ga in XP naar Explorer, Windows 7 DvD, & klik Setup.exe.

Moet lukken, mooi maken doen we volgend jaar wel... :d:thumb:
 
oke beide stappen doorgenomen maar helaas geen verschil heuh heb er nu een windows cd xp home edition bij gehaald
deze kan ik wel op starten vraagt zelfs om verder te gaan op cd rom komt dan aan de volgende halte
de hardwareconfiguratie wordt gecontroleerd... en daar loopt mijn pc vast verder gaat niet ook met 2de cd rom xp geprobeerd juist het zelfde wat nu weer gedaan
 
Heb je een Windows XP-CD? Installeer XP en upgrade naar 7.
Grote kans dat dat werkt.
 
Ok, nou, in ieder geval weer iets verder, maarik kan nog maar een paar dingen bedenken...

Ten eerste: Controleer even al je kabels & connectors, & vooral je jumper-settings, geheugenmodules, etc. & corrigeer die indien nodig, & ontkoppel alles wat niet direct noodzakelijk is:

Behouden: Hardeschijf, CD/DvD-station dat gespecificeerd is om opstart-CD's te kunnen lezen.

Bekabeling:
IDE-0: Blauwe connector moederbord, zwarte connector HD, middelste connector leeg, 80-aderige kabel.
IDE-1: Idem als IDE-0 maardan aan het CD/DvD-station.
Jumpers: HD & CD/DvD op Master (Staat op het station).

OF (combinatie van):

SATA-1: HD
SATA-2: CD/DVD
Stroomvoorzieningen controleren.

Netstroom erop, computer aan, meteen naar de BIOS, stel Default values in (F9 dacht ik), Save, Save and Exit.
Meteen naar de BIOS, USB uitschakelen, USB Legacy support inschakelen(hopen dat het werkt), Bootsequence instellen (zet PXE-LAN-boot disabled, order Floppy, CD, HD), HD controleren op Master & instellen op Max UDMA & LBA (erg belangrijk), Save, & dan instellen op Auto, Save.
Idem met CD/DvD.

Laad de XP Home CD.

Save and Exit.

Probeer nog eens naar de Herstel Console te komen. XP Home zonder SP's heeft volgens mij geen drivers voor USB/SATA tijdens Setup, via F5/F6 via diskette.
Kan even duren op zo een oude computer, geef het even de tijd, maar na een kwartier nog geen blauw Setup scherm met de Optie R, dan hangt de computer.

Ook kan je de computer proberen op te starten met Hiren's Boot CD (HBCD) & dan de schijf herpartitioneren & formatteren in Windows Mini-XP. Daarna kan je na de herstart meteen doortikken naar Windows XP Home Setup.
 
erg bedankt heb je stappen bekeken en alles na gedaan er waren wel dingen tussen die helemaal niet van toepassing waren maar was ook niet nodig
heb vooral de stap voor bios na gedaan en deze heeft geholpen ik heb eerst alles naar default setings gebracht en gesavet en dan terug opstarten om dan specifik enkel de cd rom in te schakkelen en je kan het al raden het werkt ik ben nu vollop xp aan het installeren nu hopen dat ik daarnaa windows 7 er zonder problemen op krijg
vraag mij enkel nog af wat ik het beste doe windows 7 op een apparte partitie zetten om daarnaa de partitie met xp te verwijderen of doe ik dat best niet
ik hou er niet van dat er 2 windowsen op de pc staan ik denk dat da om problemen vragen is niet

allesinds vriendelijk bedankt voor de hulp
 
ik hou er niet van dat er 2 windowsen op de pc staan ik denk dat da om problemen vragen is niet
Dat valt wel mee. Mits op een normale manier geconfigureerd is een dual boot prima werkbaar.
Maar het moet wel zin hebben natuurlijk :).
 
Ok, hehe,.. Ik had al in mijn vorihe bericht geschreven dat je 1 partitie van 2048 MB voor XP moest maken, & daarna 1 van minimaal 20480 MB voor W7.

Mooi maken doen we later...
 
oke heuh ik heb nu alles staan tot aan de xp maar stuik eigenlijk op een dom volgent probleem

ik geraak eigenlijk niet op internet windows vind de driver niet nu nu ja

ik weet dat je dit hoord in orde te brengen bij de daarvoor bij bestaande cd rom voor het moederbord met de nodige driver bij

ik dacht dat deze er bij zou zijn maar het blijkt een cd rom te zijn voor medion pc dus duidelijk niet van mijn pc

nu heb ik al aan het zoeken geweest op internet maar ik denk echt dat mijn moederbord zo oud is dat ik gewoon geen drivers meer op

het net ga vinden en dan komt er nog bij stel dat ik ze vind hoe krijg ik die dan op mijn pc

ik heb die nodig wand ik moet online kunnen voor windows 7 er in te krijgen vraagt direct naar de verbinding die ik niet kan maken

wat nu gedaan ???
 
Drivers haal je van de site van de fabrikant.
Maar voor de installatie van Windows 7 heb je geen werkende internetverbinding nodig.
 
wel ik ben nu even met wat anders bezig maar ga direct nog een keer proberen windows 7 te installeren maar heb vandaag een ganse dag op zoek geweest naar de drivers en heb daarvoor

vooral naar de fabrikant gezocht maar vind enkel de drivers terug tot 2005 nu mijn pc is van 2003 en ik weet ook al niet presies welke driver ik juist nodig heb

ik ken het type van moederbord niet staat nergens te lezen tot zo ver ik weet ik weet enkel dat het msi is dat is alles en de jongere drivers draaien

over een andere bios dus het is wat lastig

ik heb ergens zo iets van dat zal dan wel niet goed komen

bedankt voor de snelle reactie eagle creek
 
Ok, je hebt bij die serie foto's er ook 1 van het moederbord, maar dat heb je weer zo gefotografeerd dat het model/type/versie-nummer niet te zien is, dus draai de kast nog even open, & kijk dan op het moederbord in de buurt van MSI alhoewel het overal kan staan, & schrijf dat even op & typ dat hier even in (niet fotograferen dus).

Voor de XP heb je niks nodig, dat is alleen om 7 te installeren, die de meeste drivers wel standaard aan boord heeft. Desnoods haal je even de overblijvende XP-drivers op & installeert die in compatibiliteitsmodus.
 
oke ik heb de pc nog eens opengesmeten en heb volgende nummers cijfers gevonden

K8T NEO 2 deze vind ik onder de video kaart

MS-6702E ver:1 deze vind ik een trapje lager

en ergens naast de prossesor vind ik N-1996 terug mischien datum van opmaak of zoiets
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan