bootmgr

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scheveningertje

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2006
Hallo,

Ik ben van Vista overgegaan op Windows 7.
Na het switchen van OS ook gelijk mijn installatie van 7 op een andere harde schijf gedaan.

Ik heb dus even met een dual boot systeem gewerkt.
Mijn Windows 7 staat op een dynamisch ingedeelde schijf en mijn oude Vista installatie op een systeem schijf.

Nou heb ik Vista verwijdert en krijg ik de melding dat de bootmgr mist, dit is achteraf een logisch iets maar goed, enthousiasme was even sterk van toepassing denk ik.
Nu de brandende vraag, kan ik mijn 7 nog normaal benaderen met een paar slimme manieren of is het vergane glorie en kan ik weer opnieuw beginnen met de installatie van 7?

Ik zie trouwens al een aantal topics hierover staan, maar geen van de gevallen gaan over het stadium waar ik mij nu in bevindt(?)
Ik zie ook een uitleg over hoe de boot manager opnieuw te configuren, maar dan wordt er volledig uitgegaan van een windows Vista installatie disc die denk ik nvt is op mijn windows 7 instal.?

Laatst bewerkt:
mijn sugestie:
nieuwe windows bij opzetten
dan kijken wat er gebeurt
of ff googlen

Hoi !

Opstarten van de Win 7 DVD, kiezen voor: repair, kiezen voor: command prompt.

Achter de prompt trommel je:

bootrec /rebuildbcd

bootrec /fixboot

exit (alle commando's gevold door een tik op de enter-toets.)

En je PC start weer op in Win 7.

Zie ook: http://support.microsoft.com/kb/927392

Greetz,

Harry.

als ik het 1e command invoer krijg ik te zien dat er 0 besturingssystemen zijn aangetroffen.
Echter op de aanvang pagina van de herstel functie ziet hij wel dat Windows 7 op de C schijf staat...

Heb je hier nog een idee over?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan