Bootmgr

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ufuk1984

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2013
Berichten
12
Hallo allemaal,

Ik heb een groot probleem denk ik :(

Ik wilde windows 7 helemaal opnieuw installeren. Ik heb per ongeluk alle partities verwijderd in de gedachten van: ooooo dan heb ik meer geheugen:eek:.
Windows installatie ging door en ineens na ongeveer 15min kreeg ik een melding dat windows 7 niet geïnstalleerd kon worden. Geannuleerd en laptop starte op en kreeg ik een melding te zien:bootmgr ontbreekt, druk Ctrl-toets+alt+delete om opnieuw op te starten. Helaas niks kunnen fixen.

Graag jullie hulp.

Alvast bedankt. Gr.
 
Heb je windows vanaf een cd/dvd geinstalleerd of via de herstelmode?
In dat laatste geval kan het wel kloppen dat dat vastloopt als de betreffende partitie verwijderd is :)
 
Vanaf cd/dvd. Ik heb denk ik ook de herstelmode partitie verwijderd.
 
Hoi doe gewoon even de fabrieksinstellingen terugzetten! Was bij mij ook gebeurd
 
Als je hem opstart volgensmij heel vaak op f10 drukken heel lang!
 
Het enige wat je kunt proberen is windows 7 helemaal opnieuw installeren vanaf een cd/dvd.
Alleen zul je waarschijnlijk dan wel wat drivers missen die normaal gesproken op de herstelpartitie staan, dus die zul je later zelf moeten installeren.
 
Helemaal opnieuw installeren lukt niet. Boot heb ik op cd-rom staan. Krijg telkens de bootmgr ontbreekt te zien.
 
Die melding krijg je alleen als je vanaf de harde schijf opstart. Een installatiecd heeft daar geen last van.
Dus het zou kunnen dat in je BIOS niet staat aangegeven dat hij als eerste van CD moet opstarten.
 
Wat raar. Heb je wel eens een back-up gemaakt van je harde schijf.
 
Als je inderdaad van cd DVD/CD opstart, dan heb je daar ook een optie voor herstel. Die zou het probleem ook op kunnen lossen.
Maar ik denk dat je opstartinstellingen niet goed staan. Zoals ik al schreef, krijg je normaal gesproken die melding niet als je vanaf cd windows cd installeert.
Want een lege harddisk (waarop de meeste windows installaties worden uitgevoerd) bevat nooit een bootmgr / boot.ini
Die worden pas na afloop door het installatieprogramma aangemaakt op de harde schijf.

Krijg je tijdens het opstarten wel de melding "druk op een toets om van cd te starten" ?

Want als je dat niet doet dan start hij alsnog via de harddisk, ook al staat de boot op cdrom.
 
Hallo,

Nee geen melding met druk op een toets......

In de bios heb ik het al vaak veranderd maar helaas. Staat nog steeds bootmgr
 
Als je die melding niet krijgt dan start de pc dus niet via de cd maar gewoon via de harddisk (of de cd is niet leesbaar).
Vandaar dat je die melding blijft houden.

Is het wel een goede windows cd en niet bv een kopie die niet bootable is?

Wat je anders kunt doen is Hirens Bootcd downloaden op http://www.hirensbootcd.org/download/
Die even branden en dan proberen met die cd te starten. Dan merk je meteen of hij van die cd wel opstart. Als dat wel lukt dan ligt het waarschijnlijk aan de windows cd.
Als hij die ook niet opstart dan wil je laptop niet vanaf cd starten.
 
Na veel zoeken heb ik de installatie cd's kunnen vinden. Hij is nu bezig met installeren. Hoop dat ie t gaat doen :eek:
 
Graag gedaan.
Blij te lezen dat het weer werkt. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan