Chato Flores
Gebruiker
- Lid geworden
- 3 nov 2007
Hallo
Ik heb blijkbaar te maken met een boot-probleem waar erg weinig info over te vinden is. Ben al een uurtje aan het googlen, maar ik vind nergens een echte oplossing. Misschien vind ik die hier:
De voorgeschiedenis:
Een PC (OS=WinXP) was ernstig geinfecteerd met een virus dat de HDD volpropt met random data. Na diverse gefaalde herstel-pogingen zat er niets anders meer op dan een her-installatie. Gezien de symptomen van infectie leek het mij verstandig de twee aanwezige partities te erasen. Dit heb ik gedaan met de Bootable UBCD en het tooltje Darik's Boot and Nuke. HDD is dus "ge-wiped".
De herinstallatie:
In BIOS gezorgd dat eerste boot vanaf CD geschiedt en Windows-InstallCD in driver gedaan.
Na de POST is te zien dat een poging wordt gedaan om van de install-CD op te starten.
Probleem:
Er verscheen onmiddelijk een foutmelding (ingekort):
opgestart met een Bootable DOS-CD (Versie 6). Op deze manier wilde ik proberen om de harde schijf met FDISK opnieuw te formateren (ik verwachtte er niet veel van, maar je weet nooit...)
Foutmelding:
Daarna heb ik geprobeerd op te starten met de eerder genoemde (bootable) UBCD. Deze start gewoon op (buiten mijn verwachting), maar na het opstarten van de Recovery Console (op de CD) blijft de computer hangen.
Om een lang verhaal kort te maken:
(even resumeren)
1: HDD ge-erased
2: poging tot herinstallatie faalde (foutmelding 1)
3: Poging tot opstarten met bootable DOS-CD faalde (foutmelding 2)
4: nieuwe HDD geprobeerd: zelfde foutmeldingen.
5: Bootable UBCD -> Recovery Console gerund: PC blijft hangen
En verder heb ik me rot gegoogled, zonder resultaat.
Wie helpt?
Bijvoorbaat mijn dank en excuses voor het lange verhaal.
mvrgr
Chato
Ik heb blijkbaar te maken met een boot-probleem waar erg weinig info over te vinden is. Ben al een uurtje aan het googlen, maar ik vind nergens een echte oplossing. Misschien vind ik die hier:
De voorgeschiedenis:
Een PC (OS=WinXP) was ernstig geinfecteerd met een virus dat de HDD volpropt met random data. Na diverse gefaalde herstel-pogingen zat er niets anders meer op dan een her-installatie. Gezien de symptomen van infectie leek het mij verstandig de twee aanwezige partities te erasen. Dit heb ik gedaan met de Bootable UBCD en het tooltje Darik's Boot and Nuke. HDD is dus "ge-wiped".
De herinstallatie:
In BIOS gezorgd dat eerste boot vanaf CD geschiedt en Windows-InstallCD in driver gedaan.
Na de POST is te zien dat een poging wordt gedaan om van de install-CD op te starten.
Probleem:
Er verscheen onmiddelijk een foutmelding (ingekort):
Daarna:Trap 0000000D ====== GENERAL PROTECTION FAULT
tr=0028
cr0=00000011
cr2=00000000
cr3=00000000
gdt limit=03FF b=00017000
opgestart met een Bootable DOS-CD (Versie 6). Op deze manier wilde ik proberen om de harde schijf met FDISK opnieuw te formateren (ik verwachtte er niet veel van, maar je weet nooit...)
Foutmelding:
Heb de HDD vervangen voor een ander exemplaar en bovenstaande nogmaals geprobeerd. HDD wordt gewoon herkend in BIOS als Primary Master, maar na de POST kwam exact dezelfde foutmeldingen als voorheen.0Error reading partition table drive 00 sector
Bad or missing Command Interpreter:2 - /P /E:256
Please enter the correct location (for example C:/COMMAND.COM):
Daarna heb ik geprobeerd op te starten met de eerder genoemde (bootable) UBCD. Deze start gewoon op (buiten mijn verwachting), maar na het opstarten van de Recovery Console (op de CD) blijft de computer hangen.
Om een lang verhaal kort te maken:
(even resumeren)
1: HDD ge-erased
2: poging tot herinstallatie faalde (foutmelding 1)
3: Poging tot opstarten met bootable DOS-CD faalde (foutmelding 2)
4: nieuwe HDD geprobeerd: zelfde foutmeldingen.
5: Bootable UBCD -> Recovery Console gerund: PC blijft hangen
En verder heb ik me rot gegoogled, zonder resultaat.
Wie helpt?
Bijvoorbaat mijn dank en excuses voor het lange verhaal.
mvrgr
Chato
Laatst bewerkt: